تمهیدات دستگاه‌ها برای مراسم «جاماندگان» اربعین حسینی

تهران (پانا) - مراسم جاماندگان اربعین فردا شنبه 27 مهرماه در پایتخت برگزار می‌شود و تمهیدات مختلفی از سوی نهادهای امدادی، نظامی، پلیس راهور و مدیریت شهری برای برگزاری این مراسم اتخاذ شده است.

کد مطلب: ۹۶۲۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
تمهیدات دستگاه‌ها برای مراسم «جاماندگان» اربعین حسینی

مراسم پیاده‌روی «جاماندگان» اربعین حسینی در راستای ایجاد همدلی با راهپیمایان کربلا در روز اربعین با حضور اقشار مختلف مردم از ساعت ۶:۳۰ در میدان امام حسین(ع) آغاز می‌شود و با اقامه نماز ظهر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) به پایان می‌رسد.

یاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی(ع) امسال نیز همچون سنوات گذشته از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و در مسیرهای سه‌گانه، میدان امام حسین، خیابان هفده شهریور، میدان شوش، خیابان فدائیان اسلام، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (مسیر شماره یک)، حرم مطهر امام‌زاده حسن(ع) خیابان امین‌الملک، خیابان قزوین، میدان حق‌شناس، میدان بهمن، خیابان شهید رجایی، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (مسیر شماره دو) و مسجد جامع جمهوری، بزرگراه نواب، میدان حق‌شناس، میدان بهمن، خیابان شهید رجایی، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (مسیر شماره سه) برگزار می‌شود.

بر این اساس، دستگاه‌های مختلف اجرایی تمهیداتی را برای بهتر برگزار شدن این مراسم در نظر گرفته‌اند که در ادامه می‌آید:

محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی

سردار مهماندار، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی ویژه برگزاری راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران را تشریح کرد و گفت: این راهپیمایی در تهران از پنج نقطه آغاز شده و با عبور از پنج مسیر در نهایت به شهرری و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی ختم می‌شود و در همین راستا نیز تمهیدات ترافیکی برای برگزاری این راهپیمایی از سوی پلیس اتخاذ شده است.

مسیرهای راهپیمایی جاماندگان اربعین به شرح زیر است.

- مسیر شماره یک: از میدان امام حسین(ع) آغاز شده و با عبور از خیابان ۱۷ شهریور، میدان شوش، خیابان فدائیان اسلام، میدان شهرری، نهایتاً به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) می‌رسد.

- مسیر شماره 2: از میدان جمهوری اسلامی آغاز شده و در ادامه با عبور از بزرگراه نواب، میدان ۹ دی، میدان بهمن، خیابان بعثت، خیابان شهید رجایی، بزرگراه شهید کریمی، چهارراه چشمه علی، خیابان فدائیان ،میدان شهر ری و در نهایت به حرم مطهر عبدالعظیم حسنی(ع) ختم خواهد شد.

- مسیر شماره 3: از امام‌زاده حسن(ع) آغاز می‌شود که این مسیر در ادامه با عبور از خیابان امین‌الملک، خیابان قزوین، خیابن شیخ محمدی، میدان ۹ دی، میدان بهمن، بزرگراه بعثت، خیابان شهید رجایی، میدان ساعی و میدان مدرس، نهایتاً به حرم مطهر عبدالعظیم حسنی(ع) خواهد رسید.

-مسیر شماره ۴: از باقر شهر آغاز شده و در ادامه به خیابان رجائی، پل شهید آوینی، خیابان سلمان فارسی و در پایان به حرم مطهر عبدالعظیم حسنی(ع) می‌رسد.

- مسیر شماره 5: از جاده ورامین آغاز شده و در ادامه به میدان معلم خواهد رسید و بعد از پیمودن مسافتی از سمت سه راه ورامین، خیابان فدائیان و شهرری به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) منتهی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پلیس راهور با تمام توان برای خدمت رسانی به شرکت کنندگان در آماده‌باش است، گفت: در همین راستا از ساعت ۲۴ امروز جمعه در محدوده حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و مسیرهای پنجگانه ممنوعیت توقف وسایل نقلیه اعمال خواهد شد و عوامل پلیس راهور برای پاکسازی خودروهایی که در مسیر توقف کرده‌اند اقدام خواهند کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد:‌ همچنین از ساعت ۶ صبح روز شنبه یعنی روز اربعین ممنوعیت تردد را در طول مسیرهای راهپیمایی اعمال خواهیم کرد و تردد کلیه خودروها و موتور سیکلت ها در طول مسیرهای پیاده روی و محدوده حرم حضرت عبدالعظیم حسنی ممنوع خواهد بود.

مهماندار اعلام کرد: محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی اعمال شده تا پایان مراسم و تخلیه کامل معابر از راهپیمایان ادامه دارد.

آماده‌باش پلیس پایتخت

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ از آماده‌باش صددرصدی پلیس پایتخت برای برگزاری راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در تهران خبرداد و گفت: تمهیدات و پیش بینی‌های لازم برای انجام هرچه با شکوه‌تر راهپیمایی جاماندگان اربعین انجام شده است. همه مسیرهای منتهی به راهپیمایی جاماندگان حسینی در تهران از ۲۴ ساعت قبل تحت پوشش و رصد دقیق تیم های امنیتی، انتظامی و ترافیکی پلیس پایتخت قرار خواهد گرفت و در روز اربعین حسینی نیز همه عوامل انتظامی، ترافیکی و امنیتی برای تامین امنیت، آرامش و انضباط عزاداران حسینی از ساعات آغازین روز حضوری فعال و گسترده خواهند داشت.

سرویس‌دهی رایگان 50 دستگاه ون تاکسی

علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران نیز برنامه‌های اجرایی این سازمان را در روز اربعین حسینی تشریح کرد و گفت: تاکسیرانان از ساعت 6 تا 14، شهروندان را به سمت مسیرهای راهپیمایی در شهرری منتقل خواهند کرد و سرویس‌دهی در خطوط دیگر تاکسیرانی تا پایان روز شنبه ادامه خواهد داشت.همچنین یک سرویس ویژه رایگان با 50 دستگاه تاکسی ون به صورت رایگان (در مسیر مترو شهرری تا میدان شهرری و از میدان نماز تا مترو جوانمرد) به شهروندان از مترو به حرم عبدالعظیم حسنی(ع) در مسیر رفت و برگشت سرویس‌ خواهند داد.

به گفته‌، قنادان شهروندانی که با خودروی شخصی به سمت مسیر راهپیمایی حرکت می‌کنند، امکان پارک رایگان در پارکینگ‌های تعیین شده را خواهند داشت.

تمهیدات اتوبوسرانی

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز تمهیداتش را برای برگزاری باشکوه‌تر مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی(ع) اعلام کرد.

بر این اساس، حد فاصل میدان معلم تا سه راه ورامین (مسیرشرق به غرب) به مقاصد: دولت آباد - پایانه خاوران و میدان خراسان، پارکینگ مقابل میدان فرمانداری شهر ری به مقاصد: ۱۳آبان - نازی آباد - راه آهن - صالح آباد - خانی آباد - یافت آباد - پایانه خاوران - میدان آزادی - پایانه شمشیری مستقر خواهد شد.

همچنین اتوبوس در ضلع جنوبی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) خیابان هلال احمر به مقاصد: باقرشهر و کهریزک و ایستگاه متروی شهرری به مقاصد: تورقوزآباد-قمصر- باقرشهر- زمان آباد- مفتح- عباس آباد- جاده نظامی- خزانه- راه آهن- صفائیه - دولت آباد و میدان خراسان مستقر خواهد شد.

آماده‌باش آتش‌نشانی

واحد کیانی، معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز از استقرار بیش از ۱۵۰ آتش نشان برای پوشش ایمنی مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران خبر داد و گفت: علاوه بر اینکه تمام ۱۳۲ ایستگاه آتش نشانی در پایتخت در آماده باش کامل قرار خواهد داشت، براساس برنامه از پیش تعیین شده، اکیپ هایی از آتش نشانان شامل ۱۵۴ نفر آتش نشان به همراه ۶۵ دستگاه انواع خودروهای سبک و سنگین، نردبان و موتورسیکلت در ۳۷ نقطه از دو مسیر مشخص شده، مستقر می شوند و تا پایان مراسم و عادی شدن رفت و آمد حضور خواهند داشت و اوضاع ایمنی محدوده تحت پوشش خود را کنترل خواهند کرد.

آماده‌باش اورژانس

پیمان صابریان، رئیس اورژانس تهران از آماده باش اورژانس کشور برای راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی خبر داد و گفت: برابر تدابیر اتخاذ شده امسال راهپیمایی بزرگ جاماندگان اربعین از پنج نقطه از تهران آغاز می‌شود و با عبور از پنج مسیر به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در شهرری خواهد رسید. در همین راستا نیز اورژانس تهران تمهیدات ویژه‌ای را برای این مراسم در نظر گرفته است.

وی ادامه داد:‌ اورژانس تهران با استقرار ۲۲ دستگاه آمبولانس ، ۳۵ دستگاه موتورلانس ، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۷ خودروی پشتیبانی و فرماندهی در مسیرهای پنج گانه راهپیمایی حضور می‌یابد و اقدام به ارائه خدمات امدادی به شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی خواهد کرد.

این مراسم از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با مشارکت سپاه تهران، نیروی انتظامی تهران بزرگ، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، شهرداری مناطق ۷، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶ و ۲۰، اداره امور مساجد جنوب شرق تهران، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، سازمان زیباسازی شهر تهران، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، اورژانس شهر تهران، پلیس راهور تهران بزرگ، سازمان تبلیغات اسلامی جنوب شرق تهران، سازمان مدیریت پسماند، شرکت بهره‌برداری مترو، شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، هیئت رزمندگان اسلام استان تهران، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران و شبکه ۵ سیما برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار