واعظی: امارات برای حل مسائل با ایران پیش‌قدم شده است

تهران (پانا) - رئیس دفتر رئیس‌جمهوری ایران خبر از پیش قدمی مقامات امارات متحده عربی برای حل و فصل مسائل و مشکلات با جمهوری اسلامی شد.

کد مطلب: ۹۶۲۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
واعظی: امارات برای حل مسائل با ایران پیش‌قدم شده است

به گزارش ایرنا، محمود واعظی روز پنجشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان که در سالن یادگار امام (ره) استاندری سمنان برگزار شد با اشاره به روابط تهران و ابوظبی اظهار کرد: «سیاست ایران همواره برقراری ارتباط دوستانه با کشورهای همسایه بوده و کشور امارات برای حل مباحث سیاسی با ایران پیش‌قدم شده است.»

به گفته او، کشورهایی که حتی موافق سیاست‌های آمریکا در منطقه‌اند خواهان حل و فصل مسایل سیاسی و برقراری ارتباط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران‌اند.

واعظی با یادآوری اینکه ایران همواره از برقراری ارتباط دوستانه با کشورهای اسلامی استقبال کرده است، خاطرنشان کرد: «ادبیات کشور عربستان نسبت به سال‌های گذشته در ارتباط با ایران تغییر کرده است. سال ۹۷ سال بسیار سختی برای کشور بود و جنگ تبلیغاتی و روانی در کنار جنگ اقتصادی برای ایران شوکه کننده بود. دشمنان با هدف‌گذاری افکار عمومی درصدد ایجاد مشکل برای ایران بودند اما با تلاش مسئولان و دولتمردان تمامی این توطئه‌ها خنثی شد.»

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری بیان کرد: «بسیاری از فعالان اقتصادی می گفتند که شرایط اقتصادی سال ۹۷ برای امسال هم ادامه می یابد که با تلاش مسئولان ثبات اقتصادی به کشور بازگشت. تمامی مسئولان کشور نسبت به رفع مشکلات مردم دغدغه دارند و با برنامه‌ریزی اصولی کشور از بحران اقتصادی عبور کرده است.»

این مقام مسئول تاکید کرد: «کشور با انسجام ملی از بحران اقتصادی عبور کرده و وضع کشور به مراتب نسبت به سال گذشته بهتر است. آمریکایی‌ها به دنبال پول کشورهای عربی‌اند و در اوضاع حساس به این کشورها کمکی نمی‌کنند.»

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری به منظور افتتاح چند طرح عمرانی و آموزشی و شرکت در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی سمنان به این استان سفر کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار