وزیر آموزش و پرورش: علت بازماندن کودکان از تحصیل، کمبود مدرسه نیست

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد علت بازماندن کودکان از تحصیل، کمبود مدرسه نیست.

کد مطلب: ۹۶۲۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش: علت بازماندن کودکان از تحصیل، کمبود مدرسه نیست

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان، ظهر امروز، ۲۵ مهر ۹۸، با حضور محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش، استاندار، مدیر کل آموزش و پرورش گلستان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی، مدرسه شش‌کلاسه بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی در شهرستان آق‌قلا افتتاح شد.

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه این افتتاحیه گفت: ۲۳هزار فضای آموزشی در کشور داریم که کمتر از ۱۰ دانش‌آموز در آن مشغول به تحصیل هستند. تلاش می‌کنیم که هیچ کودکی از تحصیل بازنماند.

او با بیان این که حدود ۹۸.۵ درصد کودکان لازم‌التعلیم تحت آموزش قرار دارند، گفت که باید برای آموزش و برگرداندن ۱.۵ درصد فکری کرد.

حاجی‌میرزایی اضافه کرد: توزیع امکانات و فضاهای آموزشی را در سراسر کشور شاهد هستیم و اینگونه نیست که این کودکان به دلیل نبود مدرسه از تحصیل بازمانده باشند.

او توضیح داد: مسائل دیگری از جمله مشکلات اقتصادی و فرهنگی در این امر دخیل بوده است که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان نیز در این افتتاحیه گفت: این مدرسه با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان احداث شده است که از این مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان آن نیز سهم خیر محترم است.

او گفت: این مدرسه با شش کلاس درس و با ۷۸۵ متر مربع زیر بنا در روستای اوج تپه که یکی از روستاهای توابع شهرستان آق‌قلا است، احداث شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار