مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش و پرورش و اداره کل کتابخانه‌های استان

کرمانشاه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش و پرورش و اداره کل کتابخانه‌های استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۲۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش و پرورش و اداره کل کتابخانه‌های استان

مجید یزدان‌پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و در خصوص ضرورت توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و با توجه به اهمیت و نقش سازنده برنامه‌های فرهنگی در توسعه همه جانبه کشور به عنوان یکی از اهداف و رسالت‌های مهم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و در راستای ساماندهی و همکاری نهادها و ادارات فرهنگی، تفاهم‌نامه بین اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه و اداره کل کتابخانه‎های استان منعقد شد.

وی با بیان این‌که کتاب خوب و با محتوا وسیله‌ی تعالی بشر و جامعه است، این تفاهم‌نامه را در راستای همکاری علمی، فرهنگی، پژوهشی و آموزشی مشترک دانست و اظهار امیدواری کرد: فرهنگ غنی کتاب‌خوانی در استان نهادینه شود.

یزدان‌پناه معرفی دانش‌آموزان استان به کتابخانه‌های عمومی را از اقدامات آموزش و پرورش استان در زمینه گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی دانست و افزود: امیدواریم با همکاری کتابخانه‌های عمومی استان، در جهت برگزاری برنامه‌های ترغیبی و بارور کردن فرهنگ و تعالی جامعه گامی اساسی برداریم.

بالاترین مقام مسؤول در آموزش و پرورش استان کتاب خوب را وسیله تعالی بشر دانست و خاطرنشان کرد: دقت در انتخاب کتاب خوب و سودمند و دارای محتوای با ارزش امری بسیار مهم است که بهتر است این امر هم توسط دست اندرکاران حوزه فرهنگ و هم توسط نهادهای آموزشی مورد تاکید قرار گیرد.

معصومه حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه‌های استان نیز با تاکید بر اهمیت فرهنگ کتاب‌خوانی افزود: کتابخانه‌های عمومی استان پذیرای حضور گسترده دانش‌آموزان و فرهنگیان استان است. وی تشکیل سالن مطالعه مخصوص کودکان را نیز از برنامه‌های اجرایی کتابخانه‌های دانست.

وی اظهار امیدواری کرد: با همکاری بین اداره کل کتابخانه‌ها و اداره کل آموزش و پرورش استان بتوان فرهنگ کتاب‌خوانی را بین دانش‌آموزان و فرهنگیان استان گسترش داد.

این تفاهم نامه در 7 ماده و 23 بند و در دو نسخه منعقد گردید و به مدت سه سال معتبر می‌باشد که در صورت رضایت طرفین قابل تمدید است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار