فرماندار شهرستان شاهین دژ:

تشکل های دانش آموزی در تربیت یک شهروند خوب و متعالی نقش ایفا می کنند

ارومیه (پانا) - فرماندار شاهین دژ گفت: شهروند خوب و متعالی نیازمند آموزش های ویژه و برنامه ریزی شده است که تشکل های دانش آموزی و به خصوص سازمان دانش آموزی در تحقق آن نقش بسزایی را ایفا می کنند.

کد مطلب: ۹۶۲۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
تشکل های دانش آموزی در تربیت یک شهروند خوب و متعالی نقش ایفا می کنند

ایوب آذین پور در آیین تجلیل از دانش آموزان پیشتاز سازمان دانش آموزی شاهین دژ که در اردوی ملی پیشتازان کشور رتبه دوم را کسب کرده بودند، با اشاره به نقش این تشکل ها در جامعه گفت: تعلیم و تربیت دو واژه همراه و مکمل هم هستند و غفلت از هر بخش آن صدمات جبران ناپذیری به خصوص در جامعه امروزی به بار می آورد لذا آموزش و پرورش برای تحقق بخش تربیتی که بسیار مهمتر از موارد آموزشی است، تشکل های دانش آوزی را ایجاد کرده است.

وی در این خصوص ادامه داد: آموزش و پرورش امروز باید به دنبال تربیت انسان سالم و موفق باشد و یک شهروند خوب و متعالی را تحویل جامعه دهد که با الزامات شهرنشینی و ضرورت های حیات اجتماعی یک شهروند آشنا باشد.

فرماندار شهرستان شاهین دژ در خصوص سازمان دانش آموزی نیز گفت: تشکل های فعال در سازمان دانش آموزی را به خوبی می شناسم، این سازمان راه خود را با یک برنامه ریزی بلند مدت پیدا کرده و تأثیرات آن با جلوه های بسیار ویژه در بین دانش آموزان نمایان است؛ مجموعه فرمانداری شاهین دژ نیز برای اعتلای هرچه بیشتر فعالیت های این این سازمان در بین دانش آموزان از هیچ همراهی دریغ نخواهد کرد.

آذین پور به تأثیرات آموزش رفتارهای های اجتماعی به دانش آموزان اشاره کرد و گفت: نسل دهه چهل و پنجاه نسل دیالوگی نبود اما امروز فعالیت های اجتماعی و مهارتی دانش آموزان این نسل را به عنوان افرادی سخنور و پر ادعا تبدیل کرده و نتیجه آن کاهش فاصله نسلی از 20 سال به 5 سال شده است.

وی گفت: امسال از اعتبارات ویژ ای که در اختیار فرمانداری قرار دارد یک ششم آن را به مقوله آموزش قرار داده و این موضوع را در اولویت های کاری خود انتخاب کرده ایم تا در تربیت نسلی دیندار و دینمدار کوشا بوده باشیم.

فرماندار شاهین دژ در پاسخ به اظهار نظر یکی از دانش آموزان در خصوص لزوم ایجاد فضای گفتمان بین دانش آموزان و مسئولین گفت: شوراهای دانش آموزی یکی از بهترین مجرا ها برای حضور و فعالیت های اجتماعی دانش آموزان است که نمایندگان دانش اموزان در یک فضای تعاملی با مسئولین قرار می گیرند لذا برای حضور در بین دانش اموزان و استماع مشکلات ، پیشنهادات وبرنامه های آنان از زبان خودشان همیشه آمادگی داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار