حاجی‌میرزایی: معلمان اصلی‌ترین سرمایه آموزش و پرورش و جانشین نداشته‌های ما هستند

گرگان (پانا) - وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد هر خواسته‌ای که نظام تعلیم و تربیت داشته باشد با وجود کمبودهها به وسیله «معلمان باکیفیت» قابل اجرا خواهد بود.

کد مطلب: ۹۶۱۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
حاجی‌میرزایی: معلمان اصلی‌ترین سرمایه آموزش و پرورش و جانشین نداشته‌های ما هستند

محسن حاجی‌میرزایی صبح امروز، ۲۵ مهر ۹۸،در آیین بهره‌برداری از مدارس آسیب‌دیده از سیل، برچیدن مدارس خشتی- گلی و جمع آوری بخاری‌های نفتی غیر استاندارد گلستان که با حضور معاونان وی و مسئولان استانی و شهرستانی در دبیرستان ایرانشهر گرگان برگزار شد، گفت: عملیات تعمیر همه مدارسی که در سیل آسیب دیدند و نیازمند تعمیر بودند، پایان یافت و کلاس مناسب برای همه دانش آموزان سیل‌زده استان فراهم شده است.

وی ادامه داد: واقعیت ناایمن بودن برخی از مدارس را قبول داریم و باید با سرعت به وسیله اعتبارات دولتی و کمک خیران آن‌ها را مناسب سازی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ۴۵۴ مدرسه در سیل آسیب دید که ۵۴ مدرسه نیاز به احداث مجدد داشت و عملیات احداث ۲۰ واحد آغاز شده است.

وی گفت: کار ساخت مدارس زیر سه کلاس تمام شد و احداث مدارس با سه کلاس بیشتر تا پایان امسال تمام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ایمن‌سازی مدارس یکی از اهداف ما است و طی سال‌های گذشته اقدامات موثری انجام و بیش از ۷۰ درصد مدارس در کشور واجد استانداردهای لازم شدند.

حاجی‌میرزایی با اشاره به این که ۳۰ درصد مدارس به مقاوم‌سازی دارند، اضافه کرد: این کار بزرگ جز با مشارکت عمومی میسر نمی شود و ما باید دایره خیران را گسترش دهیم.

وی گفت: در جلسه روز گذشته، خیران پنج هزار میلیارد تومان تعهد کردند و به همین میزان هم از اعتبارات دولتی استفاده می کنیم تا مدارس را مقاوم‌سازی کنیم.

حاجی‌میرزایی اظهار امیدواری کرد همچنان که امروز شاهد برچیده شدن کلاس‌های خشتی و گلی هستیم روزی مقاوم‌سازی کل مدارس را جشن بگیریم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مجتمع‌سازی و ساخت مدارس بزرگ و متوسط سیاست ماست زیرا این موارد در کیفیت آموزشی تاثیرگذار است.

امسال در کشور 15 میلیون و ۱۴۰هزار دانش آموز در ۱۱۰هزار کلاس درس آموزش می‌بینند.

حاجی میرزایی در بخش دیگری از سخنان گفت: هدف مشترک جوامع این است که چه به صورت فردی و چه گروهی به پیشرفت و توسعه دست یابند.

وی بیان کرد: محل اختلاف این بوده این است که پیشرفت چگونه حاصل می‌شود. تجربیات جهانی و داخلی نشان می دهد که اصلی ترین عامل، پیشرفت در تربیت انسان‌هاست.

حاجی‌میرزایی با بیان این‌که آموزش و پرورش خود را مسئول می‌داند که افراد را برای حضور موثر در جامعه و کشور آماده کند، گفت: یکی از اهداف سند تحول بنیادین این است که مفهوم آموزش را به مفهوم تربیت پیوند بزند.

وی با تاکید بر اینکه این هدف با جدیت دنبال می شود، افزود: در این راه پرمخاطره معلمان اصلی‌ترین سرمایه آموزش و پرورش و جانشین نداشته‌های ما هستند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه هر خواسته‌ای که داشته باشیم به وسیله معلمان باکیفیت جبران می‌شود، اظهارکرد: در صورتی کشور می‌تواند روی پای خود بایستد که مردم آن روی پای خود بایستد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمبود ۱۰۰هزار معلم برای سال تحصیلی امسال گفت: این کمبود با تاخیر در بازنشستگی معلمان که قانون اجازه می‌داد و به‌کارگیری یک‌سوم وقت دیگر بازنشستگان، استفاده از حق‌التدریسی‌ها و اضافه کاری معلمان رسمی جبران شد.
حاجی‌میرزایی افزود: آیین‌نامه تبدیل وضعیت معلمان حق‌التدریس و مربیان پیش‌دبستانی در دولت به تصویب رسید و تا پایان برنامه متناسب با نیاز مناطق شناسایی و جذب می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار