با حضور مدیر کل دفتر آموزش های متوسطه دوم فنی و حرفه ای و کاردانش کشور:

همایش سالانه مدیران هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش گلستان برگزار شد

گرگان(پانا) - با حضور مدیر کل دفتر آموزش های متوسطه دوم فنی و حرفه ای و کاردانش کشور همایش سالانه مدیران هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش گلستان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۱۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
همایش سالانه مدیران هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش گلستان برگزار شد

همایش سالانه مدیران هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان گلستان با مشارکت حوزه معاونت آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول با حضور مصطفی آذرکیش مدیر کل دفتر آموزش های متوسطه دوم فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت متبوع، احسان گوهری راد مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی در سالن علامه جعفری دانشگاه آزاد شهرستان علی آباد برگزار گردید .

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان در این مراسم، احصاء ظرفیت های هنرستانی در تأمین کادوها و جوایز همایش ها ، مسابقات و جشنواره ها با خرید تولیدات هنرستانی را در راستای آموزش همگام با تولید از ظرفیت های آموزش و پرورش گلستان ضروری دانسته و تشکیل کارگروه آموزش همراه با تولید در هنرستان و شهرستانها را از اولویت های اداره کل می دانند و همچنین در این راستا خواستار تمرکز بر خرید تجهیزات کارگاهی هنرستانی مطابق با استاندارد کتب جدیدالتالیف با توجه به ابلاغ اعتبار دو درصد سهم گاز استان شد.

وی گفت: تجهیزات باید مساوی با محتویات کتاب ها باشد؛ چرا که بیشترین مشکل امروز دانش آموزان و دانش پژوهان ما کمبود و یا عدم تجهیزات کافی است که باید با محتویات کتاب های درسی بیشتر هم جهت و هم سو گردد.

آذرکیش در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از همکاران و عوامل دست اندر کار بر ارتقاء مستمر کیفیت آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش تاکید داشته و «ارتقاء دانش، مهارت و نگرش نیروی انسانی، حمایت وتقویت دبیرخانه ها و گروه های آموزشی و مدیریت کیفی رشته ها، تقویت بنیه علمی و عملی هنرجویان، ارزشیابی آموزش ها و ارائه بازخوردهای به هنگام، توسعه اقدام پژوهی و پژوهش های کاربردی و کاربست نتایج آن ها، تجهیز، تکمیل و استاندارد سازی تجهیزات هنرستان ها، کاربرد فناوری در آموزش های مهارتی، مدیریت ایمنی و بهداشت محیط های کارگاهی و الزامات محیط زیستی((HSE , 5S و ایجاد هنرستان های تخصصی وابسته و هنرستان های کارآفرین را جزو برنامه های دفتر آموزش های متوسطه دوم فنی و حرفه ای و کاردانش بیان کرد.

ابراهیم حاجیلری معاون آموزش متوسطه استان رویکردهای معاونت آموزش متوسطه را توجه به برنامه ریزی به عنوان یک مدل توسعه مدیریت آموزشگاهی، توانمندسازی تخصصی و حرفه ای معلمان بر اساس مدل تربیت مدرس با محوریت گروه های آموزشی، رویکردهای کارآفرینی بر اساس طراحی مدل بوم کسب و کار، رشته مشاغل بومی، ایده یابی و ... در دوره متوسطه اول و دوم، قابلیت بخشیدن به اجرای مدل بازمهندسی الگوی رشد در مدارس ، ظرفیت سازی مناسب جهت پرورش استعدادهای برتر با اولویت بخشیدن به مسابقات و جشنواره های والمپیادهای علمی هر دوره و نهایتا فرصت آفرینی مناسب جهت آموزش های مهارتی و کار آفرینی بر اساس نیازهای هر دوره دانست و گفت: توانمند سازی تخصصی و حرفه ای معلمان باید بر اساس مدل تربیت مدرس با محوریت گروه های آموزشی باشد.
وی اظهار داشت: قابلیت بخشیدن به اجرای مدل باز مهندسی بر اساس الگوی رشد در مدارس بازگو شود.
حاجیلری در بحث ظرفیت سازی مناسب جهت پرورش استعداد های برتر که از موارد رویکردهای حوزه معاونت آموزش متوسطه بود گفت: ظرفیت سازی استعدادهای برتر باید با اولویت بخشیدن به مسابقات و جشنواره ها و المپیاد های علمی هردوره برگزار شود.

در انتها از برگزیدگان برتر جشنواره بوم کسب و کار استانی ( پارک خلاقیت ) و همچنین 15 مدیر کارآفرین و تولید محور هنرستان های استان گلستان تقدیر بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار