در دیدار با امام جمعه گرگان

وزیر آموزش و پرورش: نباید تربیت دانش آموزان به حاشیه برود

تهران ( پانا) - وزیر آموزش و پرورش در دیدار با امام جمعه گرگان گفت: نباید تربیت دانش آموزان به حاشیه برود.

کد مطلب: ۹۶۱۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش: نباید تربیت دانش آموزان به حاشیه برود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان شب چهارشنبه ۲۴ مهرماه ۹۸ محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در آغازین ساعت سفر خود به استان گلستان با آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان دیدار و گفتگو کرد.
امام جمعه گرگان در این دیدار ضمن خوش آمد گویی به وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش در بین دستگاه های کشور از همه مهمتر است چون دستگاهی است که شخصیت انسان‌ها با آن شکل می‌گیرد.
وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مسئولیت های اصلی شما در دو بعد آموزشی و پرورشی است ولی شرایط امروز کشور ما احتیاج به این دارد که دانش آموزان برای به دوش گرفتن بار سنگین مسئولیت آینده کشور آماده باشند.
امام جمعه گرگان اضافه کرد: نیاز داریم تا آموزش دانش‌آموزان از حافظه محوری به آموزش مهارت ها تغییر یابد.
او گفت: یکی از علایق بنده شرکت در گفتمان های دانش آموزی است. آیت الله نورمفیدی گفت: در بعد پرورشی باید بر تعلیم قرآن تاکید نمود ولی آنچه که اهمیت فراوان دارد این است که ایمان به خدا در دل همه دانش آموزان نهادینه شود.
او آماده سازی دانش آموزان برای ساخت آینده کشور را یک ضرورت دانست و گفت: در این بین نقش معلمان بسیار کلیدی است و ضرورت دارد تا معلمان از نظر معیشت تامین گردند و به منزلت اجتماعی آنها توجه ویژه شود.

وزیر آموزش و پرورش نیز در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از بیانات آیت الله نورمفیدی گفت: بعد از انقلاب فرصت آموزش در سراسر کشور ایجاد گردید و بیش از ۹۸ درصد از افراد لازم التعلیم در داخل کشور امکان آموختن را پیدا کردند.

او ادامه داد: اما این سفره گسترده ضروریات دیگری هم دارد و آن این است که فرصت ها باید به لحاظ کیفی نیز عادلانه باشد.
او همچنین گفت: آموزش نباید صرفاً حافظه محور باشد و نباید تربیت به حاشیه برود.
او ضمن پر اهمیت خواندن سند تحول بنیادین گفت: تمهیداتی در این سند اندیشیده شده که باید اجرایی شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ساحت های ششگانه سند تحول بنیادین گفت: مهمترین کارکرد تعلیم و تربیت آماده کردن افراد برای پذیرش مسئولیت اجتماعی برای ساخت آینده کشور است.
حاجی میرزایی ادامه داد: باید انسان ها را برای زیست موثرتر، تربیت کنیم.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در دنیا بر آموزش‌های عمومی و مهارت های اجتماعی تاکید دارند.
حاجی میرزایی ادامه داد: بر اساس ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین، از پایه اول تا دوازدهم هدف‌گذاری های مختلف انجام شده است و تاکید بر این است که آموزش‌های مهارتی مورد توجه قرار گیرد.

او ادامه داد: برای استقرار سند تحول بنیادین باید یک گفتمان عمومی در جامعه به ویژه در فرهنگیان ایجاد شود. وزیر آموزش و پرورش گفت: نباید برآیند آموزش ۱۲ ساله دانش آموزان در کنکور تجلی یابد.
او افزود: انتهای فرایند آموزش در طی ۱۲ سال باید مهارت‌آموزی در رشته‌های مختلف باشد که اگر این امر نباشد همه آمال و آرزوی دانش آموزان در کنکور متجلی می شود.
او ادامه داد: رئیس‌جمهور محترم نیز بر آموزش مهارت ها تاکید دارند.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ۱۵ میلیون دانش‌آموز متاثر از جریان نظام تعلیم و تربیت هستند و آینده ایران را در آموزش و پرورش رقم می‌زند و این امر مسئولیت خطیر آموزش و پرورش را نشان می‌دهد.
حاجی میرزایی افزود: معیشت و منزلت معلمان هم دو مقوله مورد توجه ما است و برای اینکه معلم بهتر عمل کند ما باید در این دو حوزه برنامه داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار