مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:

پیوند خانه و مدرسه موجب ارتقای رشد علمی و فکری دانش آموزان می گردد

تشریح برنامه های هفته پیوند اولیا و مربیان

هرمزگان(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: خانه و مدرسه در فرایند تعلیم و تربیت دانش آموزان از هم جدا نیستند و هر دو در کنار هم موجب رشد در آموزش و ارتقای سطح علمی و فکری نسل آینده می شوند.

کد مطلب: ۹۶۱۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
پیوند خانه و مدرسه موجب ارتقای رشد علمی و فکری دانش آموزان می گردد

به گزارش خبرگزاری پانا هرمزگان و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان؛ موسی دادی زاده سرخایی در نشست هماهنگی ویژه برنامه های هفته پیوند اولیا و مربیان افزود: پیوند اولیا و مربیان می تواند در تعلیم وتربیت دانش آموزان و رشد و بالندگی این نسل آینده ساز برای تحقق جامعه آرمانی موثر باشد.

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان گفت: هفته پیوند اولیا و مربیان فرصت مناسبی برای پیوند دو نهاد مقدس خانه و مدرسه است که می طلبد از این ظرفیت مهم به نحو مطلوب استفاده شود.

وی همچنین به برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان اشاره کرد و گفت: مدیران واحدهای آموزشی باید درنشست های مجمع عمومی دستاوردها و فعالیت‌های واحد آموزشی را بصورت مستند ارائه دهند تا زمینه ی تقویت اعتماد اولیای دانش آموزان برای افزایش مشارکت در فرایندهای راهبردی مدارس فراهم شود.

این مقام مسوول در پایان با قدردانی از مشارکت فعال اولیا در امور مدارس ابراز داشت: برنامه های مدارس باید به شیوه ای باشد که انگیزه مشارکت فعال وموثر اولیا را بدنبال داشته باشد.

در ادامه رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش هرمزگان به تشریح برنامه های هفته پیوند اولیا و مربیان پرداخت و افزود: برنامه های هفته پیوند اولیا و مربیان از روز چهارشنبه 24مهرماه جاری آغاز و تا روز سه شنبه 30مهرماه ادامه دارد.

بتول جهانداری خاطر نشان کرد: تشکیل کار گروه های تخصصی ومهارتی اولیا در تمامی مدارس در روز 24مهر، اداره مدرسه توسط اولیای دانش آموزان و راه اندازی اتاق اولیا در مدارس در روز 25مهر، شرکت دانش آموزان و اولیا در نماز جمعه با پلاکاردهای هفته پیوند اولیا و مربیان در 26مهر و برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع آسیب‌های فضای مجازی با همکاری نیروی انتظامی در 27مهر از برنامه هایی است که در هفته پیوند اولیا و مربیان در هرمزگان برگزار می شود.

وی در ادامه برنامه ها استفاده از نظرات و طرح های خلاقانه اولیا در اداره مدرسه در 28مهر، برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای اولیا کار آفرین و دعوت از اولیای کارآفرین در مدرسه در 29مهر و نشست علمی تخصصی، برگزاری مسابقه موضوع بندهای مرتبط با مشارکت اولیا در سند تحول بنیادین در روز 30مهر را از برنامه های هفته پیوند اولیا و مربیان عنوان کرد.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه برنامه متمرکز استانی گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان به میزبانی آموزش وپرورش ناحیه دو بندرعباس برگزار می شود افزود: برنامه های هفته پیوند اولیا و مربیان در تمامی مدارس و مناطق استان اجرا می شود و یک روز به صورت نمادین با حضور نماینده آموزش و پرورش استان و مسوولان شهرستانی به اجرای این برنامه پرداخته شود.

این مسوول یادآور شد: برگزاری میزگرد پرسش و پاسخ با حضور مدرس کشوری ویژه اولیا و مربیان از دیگر برنامه های مصوبه هفته پیوند اولیا و مربیان است که قرار است از شبکه استانی خلیج فارس پخش شود.

جهانداری، برپایی نمایشگاهی از دستاوردهای واحدهای آموزشی در مدارس برای بازید اولیا و حضور و مشارکت مسوولان و کارشناسان ادارات آموزش وپرورش در نشست های انجمن اولیا ومربیان و نظارت براجرای مطلوب دستورالعمل ها از دیگر مصوبه های این نشست عنوان کرد.

وی در پایان گفت: برنامه های اجرایی پیشنهادی ستاد بزرگداشت هفته پیوند نیز متناوب با روز شمار ابلاغی اعلام شده است و هرمنطقه می تواند برنامه های ابتکاری لازم جهت برگزاری هرچه باشکوه تر هفته پیوند اولیا و مربیان را پیش بینی و اجرا نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار