مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی : فعالیت 2 هزار انجمن اولیا و مربیان در مدارس استان

بیرجند (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بیش از 2 هزار انجمن اولیا و مربیان به منظور جلب مشارکت اولیای دانش آموزان در فرایند تعلیم و تربیت و ارتقای شاخص های آموزشی و پرورشی، در مدارس استان تشکیل شده است.

کد مطلب: ۹۶۱۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی : فعالیت 2 هزار انجمن اولیا و مربیان در مدارس استان

محمد علی واقعی صبح امروز با اشاره به اجرای مراسم نمادین هفته پیوند اولیا و مربیان در دبستان دخترانه محدثه ی شهر بیرجند، اظهار کرد: مدرسه مهم ترین نهاد اجتماعی ، تربیتی وآموزشی ، و اصلی ترین رکن تعلیم وتربیت است که به منظور تربیت صحیح دانش آموزان درابعاد دینی ، اخلافی ، علمی ، آموزشی ، اجتماعی و کشف استعدادها وهدایت و رشد متوازن روحی و معنوی و جسمانی آنان فعالیت می کند.

او، با اشاره به فعالیت قریب 17 هزار نفر از اولیای دانش آموزان مدارس در این انجمن ها، اضافه کرد: انجمن اولیا ومربیان هر مدرسه نیز هیأت منتخبی از اولیای دانش آموزان و مربیان همان مدرسه است؛ که با تفاهم و صمیمیت و با هدف تقویت همکاری و مشارکت اولیای دانش آموزان در راستای کمک به ارتقای کیفیت فعالیت های آموزش وپرورش و گسترش ارتباط خانه ومدرسه , فعالیت می نماید.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، مشارکت در تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی دانش آموزان را مهم ترین رسالت انجمن های اولیا و مربیان در مدارس استان دانست و تصریح کرد: تعلیم و تربیت، زیربنای تمام امور است و باید خانه و مدرسه همگام باهم در این تعلیم و تربیت نقش‌آفرینی کنند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بابیان اینکه والدین و اولیای مدرسه باید باهم و در تعامل و همکاری دوجانبه برای آینده دانش آموزان تلاش کنند، افزود: اولیای مدرسه و خانه دو بال پرواز دانش آموزان هستند که باید باهم برای اثربخشی لازم تلاش کنند.

واقعی، دوگانگی تربیت خانه و مدرسه را یکی از آسیب‌های واردشده به دانش آموزان دانست و خاطر نشان کرد: به همین دلیل مهم‌ترین وظیفه اولیا، تربیت دانش آموزان است که باید با شناسایی نقاط قوت و ضعف فرزندان و دانش آموزان، پیگیر امور آموزشی و تربیتی آنان بود.

او، با اشاره به حضور دانش آموزان در فضای مجازی، علاقه ی وافر آنان به استفاده از تکنولوژی های روز و لزوم نظارت والدین بر عملکرد دانش آموزان در این فضا تأکید کرد و ادامه داد: تکنولوژی نوین ارتباطی در دنیای امروز باعث تحولات عظیم و پیچیده‌ای در جامعه شده است که والدین باید فرهنگ استفاده صحیح از تکنولوژی را همگام با اولیای مدرسه در بین فرزندان نهادینه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار