قلع و قمع یکصد اصله درخت غیرمجاز کاشته شده در عرصه های منابع طبیعی کازرون

شیراز (پانا) - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون از آزادسازی 5 هزار متر از اراضی ملی شهرستان کازرون از چنگال زمین خواران در راستای حفظ و صیانت از انفال و اراضی ملی و نیز مقابله با پدیده شوم زمین خواری خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۱۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد
قلع و قمع یکصد اصله درخت غیرمجاز کاشته شده در عرصه های منابع طبیعی کازرون

سید مجتبی ایران محبوب، ادامه داد: با تلاش و پشتکار نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان کازرون در عملیات غافلگیرانه‌ای 5 هزار متر مربع از اراضی ملی تصرف شده در پلاک جَروق بخش جره و بالاده شهرستان کازرون از دست متجاوزان و سودجویان خارج و به بیت المال بازگردانده شد.

او با اشاره به قلع و قمع تعداد یکصد اصله نهال غیر مجاز کاشت شده در اراضی ملی شهرستان اظهار داشت: بدنبال گشتهای شبانه روزی توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و نیز دریافت گزارشات واصله از این منطقه مبنی بر تخریب و تصرف اراضی ملی ، بلافاصله ماموران به محل مورد نظر اعزام و پس انجام هماهنگی لازم با مقامات قضایی شهرستان نسبت به قلع و قمع درختان غرس شده در اراضی ملی اقدام کردند.

ایران محبوب افزود: متخلفان با تسطیح اراضی در دامنه کوه و حفر گودال عرصه‌ها به صورت شبانه اقدام به کاشت غیر قانونی نهال درختان میوه و تصرف این عرصه ها کرده بودند که با کسب دستور مقام قضایی حکم عملیات قلع و قمع نهال های غیر مجاز غرس شده در اراضی ملی این منطقه اجرا و اراضی ملی تصرفی به حالت اولیه بازگشت .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون افزود: اجرای حکم قلع و قمع در این اراضی به استناد تبصره یک الحاقی به ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع انجام و در این راستا سودجویان و متصرفان شناسایی و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

او ضمن هشدار به سودجویان و متصرفان عرصه‌های منابع طبیعی به گشت‌های مستمر و شبانه‌روزی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی اشاره و خاطر نشان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در طبیعت مراتب را به شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع گزارش دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار