افزون بر ۱.۷ میلیون تن محصولات کشاورزی و دامی دراستان یزد تولید شد

یزد (پانا)- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: با وجود تداوم آثار خشکسالی و کم آبی با استفاده از روش‌های آبیاری نوین در سال زراعی( ۹۸ – ۹۷) یک میلیون و ۷۲۴ هزارتن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید شد.

کد مطلب: ۹۶۱۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
افزون بر ۱.۷ میلیون تن محصولات کشاورزی و دامی دراستان یزد تولید شد

سیدجمال سجادی‌پور گفت: ۵۹۰ هزار تن محصولات زراعی، ۲۵۳ هزار تن محصولات باغی، ۴۸۹ هزار تن محصولات گلخانه ای و ۳۹۲ هزار تن نیز محصولات دامی در سال زراعی گذشته در استان تولید شدهاست.

وی همچنین اظهارکرد: از ۱۱۴ هزار هکتار اراضی قابل کشت استان یزد ۳۳ هزار و ۱۵۱ هکتار آن ( معادل ۲۹ درصد) زارعی و ۸۱ هزار و ۱۶۴ هکتار ( معادل ۷۱درصد) به کشت محصولات باغی اختصاص یافته است.

سجادی پور مجموع اراضی قابل کشت محصولات کشاورزی استان را ۱۳۰ هزار هکتار بیان کرد و گفت: به دلیل تداوم خشکسالی ۱۱۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیرکشت قرار دارد.

وی عمده سهم کشاورزی استان را مربوط به بخش باغبانی دانست و تصریح کرد: ۷۱ درصد اراضی قابل کشت استان به محصولات باغی که عمدتا پسته، انار، زردآلو ، زعفران، گیاهان دارویی و دیگر محصول باغی را شامل می‌شود، اختصاص دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان یزد اضافه کرد: این استان در تولید محصول روناس، محصولات گلخانه ای، پسته، زردآلو، انار و زعفران به ترتیب رتبه نخست، دوم، سوم، چهارم، پنجم و هفتم کشور را دارد .

سجادی پور سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای استان یزد را یک هزار و ۶۹۳ هکتار بیان کرد و یادآور شد: سالانه ۴۸۸ هزار و ۹۶۰ تن محصول که بیشتر خیارسبز ، گوجه، بادمجان و سبزی است به روش علمی و نوین در این گلخانه‌ها تولید می‌شود.

سجادی پور بابیان اینکه در مجموع تولیدات دام و طیور استان ۳۹۲ هزار تن است، خاطر نشان کرد: این میزان تولید بیانگر ظرفیت استان یزد در زمینه تولید محصول دامی است.

وی میزان تولید گوشت قرمز استان در سال ۹۷ را ۱۸ هزار و ۷۰۰ تن اعلام و یادآور شد: در این بخش هنوز نیاز به سرمایه گذاری است، زیرا سرانه مصرف گوشت قرمز یزدی‌ها ۱۷ کیلوگرم است که نیمی از آن از خارج استان تامین می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار