مجتبی هاشم زاده

گردهمایی معاونین پرورشی ادارات آموزش و پرورش استان فارس در مشهد

شیبکوه (پانا) - گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی ادارات آموزش و پرورش فارس در روزهای ۲۰ الی ۲۲ مهرماه در مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۱۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد

در این همایش سه روزه که با هدف توانمندسازی و تبادل تجربه در اردوگاه ثامن مشهد برگزار گردید، جهانبخش بانشی معاون پرورشی و فرهنگی و احمدعلی قهرمانی معاون تربیت و سلامت اداره کل و روسای ادارات ششگانه این حوزه به تحلیل برنامه های عملیاتی سالانه خود پرداختند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس، ضمن اشاره با عامل"محبت" به عنوان مهمترین عامل پیشبرد اهداف تربیتی در مدارس و جذب دانش آموزان به حضور در برنامه ها و فعالیت های تربیتی مدارس،در جمع معاونین پرورشی ادارات آموزش و پرورش استان فارس، به تشریح برنامه ها و فعالیت های پرورشی و فرهنگی در سطح استان پرداخت.
جهانبخش بانشی با تأکید بر نقش سازنده معاونین پرورشی در ارتقای مسائل فرهنگی مرتبط با دانش آموزان، از تشکل های دانش آموزی به عنوان بازوی توانمند معاونت پرورشی در مدارس یاد نمود.
به گفته‌ی او وظیفه خطیر و مهم ما به عنوان متولیان اصلی تربیت در مدارس در اجرای سند تحول بنیادین، پرداختن به مسائل تربیتی و پرورشی است و سند تحول بنیادین در این زمینه بیشتر رویکرد فرهنگی و تربیتی دارد.
او افزود: بیشترین سهم ساحت های چند گانه تعلیم و تربیت در حوزه تربیتی است و این نشان می دهد که براساس سند تحول باید اول پرورش و بعد آموزش باشد و اولویت برنامه های پرورشی تقویت آموزه های دینی دانش آموزان است و مدارس ما باید پیاده سازی امر تربیت و نهادینه شدن تربیت در بین دانش آموزان باشند.
وی تصریح کرد: برنامه ها و فعالیت های تربیتی در مدارس نیاز به نیروی انسانی زیاد، توانمند و کارآمد دارد و مربیان پرورشی باید توانمند و با دست پر در مدارس حاضر شوند.
بانشی اظهار کرد: پیشتازی فارس در برنامه های حوزه پرورشی و فرهنگی مرهون تلاشهای مربیان پرورشی در مدارس است و علی رغم نبود منابع مالی و کمبود نیروی انسانی ، معاونت پرورشی در حوزه آسیب های اجتماعی، اردوها، فعالیتهای فرهنگی، فوق برنامه ها و جشنواره ها نقش آفرینی خوبی داشته است.

خبرنگار: مجتبی هاشم‌زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار