نورعلی عباسپور: حمایت‌های تخصص‌محور خانواده‌ها بر کمک‌های مالی پیشی گرفته است

تهران (پانا) - مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش خبر داد حدود 180 میلیارد مشارکت مستقیم مالی به مدارس ارائه شده و نزدیک 200 میلیارد کمک نیز معادل ریالی تخصص خانواده‌ها بوده است.

کد مطلب: ۹۶۱۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد
نورعلی عباسپور: حمایت‌های تخصص‌محور خانواده‌ها بر کمک‌های مالی پیشی گرفته است

نورعلی عباسپور گفت: «میزان مشارکت خانواده‌ها به دنبال فعال شدن انجمن اولیا و مربیان ارتقا می‌یابد. اگر مدرسه نیز بهاین ظرفیت آگاهی داشته باشد، بخش مهمی از مشکلات مدرسه حل و فصل می‌شود. نوع خدمات و مشارکت خانواده در مدارس از حداقل‌ها از جمله مشارکت مالی تا پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و... در همه مدارس اتفاق می‌افتد ولی اگر مشارکت خانواده نباشد، این فعالیت متوقف خواهد شد.»

او ادامه داد: «در اغلب مدارس وجود انجمن اولیا و مربیان و مشارکت مردم، مدارس را سرپا نگه می‌دارد و فعالیت مدارس را حمایت و پشتیبانی می‌کند؛ البته آسیب‌هایی نیز وجود دارد که باید به حداقل برسد.»

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش به رادیو گفت‌وگو گفت: «در برخی مدارس ممکن است مشکلات عمرانی بیشتر باشد و همین امر در اولویت قرار می‌گیرد؛ همچنین در هفته اولیا و مربیان تقویمی را برای برنامه‌ریزی تدوین می‌کنند و اولویت‌ها را مشخص می‌کنند.»

عباسپور درباره نقش خانواده در برنامه‌ریزی‌ها گفت: «این نقش عمدتا در حوزه فیزیکی و عمرانی است ولی در یکی دو سال گذشته نوع تخصص و توانمندی خانواده‌ها از کمک‌های نقدی پیشی گرفته است.»

نورعلی عباسپور گفت: «حدود 180 میلیارد تومان مشارکت مستقیم مالی به مدارس ارائه شده است و نزدیک 200 میلیارد کمک نیز معادل ریالی تخصص خانواده‌ها بوده است؛ در این زمینه ممکن است در بحث آسیب‌های اجتماعی کمک شده باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار