نگاه به درس هنر باید عوض شود

کاشان (پانا) - رییس انجمن خوشنویسان کاشان گفت: زنگ هنر، فرصت رشد و خلاقیت بچه ها است اما متاسفانه در بیشتر مدرسه های ایران، معلم متخصص آموزش هنرنداریم و نگاه به این درس باید عوض شود.

کد مطلب: ۹۶۱۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
نگاه به درس  هنر باید عوض شود

احمد خوشحساب در گفت و گو با پانا اظهار کرد: فرهنگ ابزارتوسعه هست اما نگاه به فرهنگ درمملکت ما بیشترتجاری شده و ابزاری برای زدن حرفهای قشنگ و فریب عوام شده است و متاسفانه نهادهای فرهنگی دستشان بسته است.
وی تاکید کرد: کار فرهنگی را باید متولیان فرهنگی انجام دهند و نه کسانی که فرهنگ را ابزارکرده اند. خیلی ها حرف از فرهنگ می زنند و در راس امور فرهنگی هستند ولی کارفرهنگی بلد نیستند و کاری برای فرهنگ جامعه نمی کنند.
وی اظهار کرد: ترویج خوشنویسی بدون مشارکت آموزش وپرورش نمی تواندبه شکوفایی برسد، هرچند که هنرمندان و نام آوران این هنر از هیچ تلاشی برای ترویج آن در جامعه فروگذاری نمی کنند اما توسعه هنر و بالندگی آن در مدرسه میتواند کارساز شود.
وی با اشاره به تغییرهای زودهنگام نظام آموزشی گفت: درس هنر، در تغییرهای زود به زود نظام آموزشی، متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته و در برابر با سایر درسها، اهمیت کمتری به آموزش هنر میدهند که نیازمند یک برنامه درازمدت است.
دارنده نشان درجه دو هنری تصریح کرد: درماموریتی که به مدرسه های سوریه داشتم درس هنر، خیلی مورد توجه آنها بود و مدیر یکی از مدرسه های دمشق می گفت، ده دقیقه ازدرس هنر رابه هیچ درسی نمی دهیم اما متاسفانه در ایران برنامه مدونی دربخش هنر و آموزش آن نداریم و برنامه ریزان و مجریان سلیقه ای عمل می کنند.
وی با اشاره به نبود فضای فرهنگی مناسب در کاشان تاکید کرد: پولهای بسیاری به نام هنر و فرهنگ در این شهر خرج میشود اما هیچ نتیجه و بهره ای به نفع توسعه فرهنگی شهر و نشاط شهروندان نداشته است. شاید هم دارد و ما ندیدیم .
خوشحساب با انتقاد از بی جواب ماندن دعوت هنرمندان کاشان برای گشایش نمایشگاه توسط مسوولان گفت: چرا در کاشان، مدیران علاقمند به رخدادهای فرهنگی نیستند؟ با اینکه از قبل اطلاع رسانی شده و از همه دعوت شده بود ولی هیچ کدام قدم رنجه نفرمودند.حتی دوربین فیلم برداری وعزیزان صداوسیما هم نبودند.
همزمان با هفته خوشنویسی، نمایشگاه در نوای نی با حضور 25 نفر از خوشنویسان کاشان برپا شد. انجمن خوشنویسان کاشان درسال1366 در این منطقه آغاز به کار کرده و هم اکنون 200 عضو دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار