شناسایی بیش از 4 هزار هکتار بافت فرسوده در فارس

شیراز (پانا) – روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس از برگزاری نخستین جلسه بررسی طرح شناسایی محله‌ها و محدوده‌های ناکارآمد هدف بازآفرینی و تهیه سند بازآفرینی شهرستان داراب با حضور معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان فارس در شهر داراب خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۱۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی بیش از 4 هزار هکتار بافت فرسوده در فارس

بر اساس این گزارش، در این جلسه ابتدا طرح بازآفرینی شهرستان داراب توسط مشاور ارائه شده و پس از آن مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت..

استان فارس دارای 112 شهر است که بر اساس این گزارش تاکنون سند طرح شناسایی محدوده‌های ناکارآمد هدف در 28 شهر استان فارس تهیه و 14 شهر نیز در حال بررسی و اقدام است، استان فارس دارای 4 هزار هکتار بافت فرسوده است که در این خصوص جزء استان‌های مطرح است و همین امر بازآفرینی در این استان را بسیار مهم و ضروری قرار داده است.

هدف نهایی در طرح بازآفرینی شهری خلق فضاها و مکان های شهری با هدف فراهم کردن امکان کار و زندگی استاندارد برای شهروندان است و نخستین گام های شکل گیری طرح بازآفرینی شهری به ابتدای دولت یازدهم بر می گردد. براساس ماده 16 قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری و با هدف جلب همکاری و مشارکت کلیه دستگاه های ذیربط در فرآیند بازآفرینی پایدار، محدوده ها و محله های هدف و به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های راه و شهرسازی (شرکت عمران و بهسازی شهری ایران) و وزارت کشور، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شورای عالی استان ها، سند ملی راهبردی احیا، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری در جلسه 16/06/1393 هیئت دولت مورد تصویب قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار