در حوزه پرورشی باید به صورت عملیاتی کار کنیم

نیشابور ( پانا ) - جلسه هماهنگی و تبیین سیاست های حوزه پرورشی و تربیت بدنی با حضور معاونان پرورشی مدارس نیشابور در محل کانون تابان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۱۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد
در حوزه پرورشی باید به صورت عملیاتی کار کنیم

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور در این جلسه با تقدیر از تلاش های بی شائبه و اهمیت نقش حوزه پرورشی در مدارس، گفت: امروز در حوزه پرورشی باید سخن را کم کرده و به صورت عملیاتی کار کنیم تا آسیب های موجود به حداقل خود برسد. در حرفه معلمی و به ویژه حوزه پرورشی که یاورانه است، واژه های "نمی توانم و نمی خواهم" معنایی ندارد.

حسین مهرآبادی افزود: خیلی مواقع اتفاقاتی که در زندگی تک تک افراد رخ می دهد، نتیجه اعمال و رفتار آنها در طول زندگی است و کارها و زحمات دلسوزانه شما در طول سالیان متمادی، حتی اسباب برکت در طول زندگی شما را فراهم می کند.

در حوزه پرورشی و تربیت بدنی، نیاز سنجی لازم انجام نشده است و سنگ اندازی های بسیار در حوزه های اردویی و بخشنامه های ارسالی فراوان در این حوزه باعث شده است که فعالیت های گروهی و معنوی به حداقل خود برسد.

وی خاطر نشان کرد: ما از محیط های مختلف یادگیری، بهره نبرده ایم و زیر ساخت های لازم برای رشد این حوزه فراهم نیست و حتی کانون های فرهنگی و تربیتی با نیازهای دانش آموزان متناسب سازی نشده است.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور اضافه کرد: دانش آموزان امروز متفاوت شده اند و ما باید با نیازهای روز آنها آشنا باشیم تا بتوانیم مسیری را طی کنیم که شایسته است.

معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نیز با تسلیت پیشاپیش اربعین حسینی و تاکید بر شرکت همگانی در مراسم "بازماندگان اربعین حسینی"، گفت: امروز نیاز جامعه ما پرورش و آموزش در ابعاد مختلف سلامت اجتماعی، سلامت جسمی، سلامت روحانی، سلامت معنوی و ... است و آموزش در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته و بهترین اتفاقات ممکن رخ داده است و امروز باید پرورش دریابیم.

ما باید تلاش کنیم که انسان تربیت کنیم و در واقع پرورش حلقه گمشده جامعه امروزی است.

مجید شورورزی افزود: اینکه گاهی بد اخلاقی های مختلفی در مشاغل گوناگون دیده می شود، نشان می دهد که راه را اشتباه طی کرده ایم و امروز مسائل دینی و اعتقادی و معنوی دانش آموزان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: شما مدیران حوزه پرورش هستید و هدایت و نظارت دانش آموزان در حوزه پرورشی و تربیت بدنی بر عهده شما عزیزان است و اگر امروز بیش از 80 درصد دانش آموزان حداقل به یک ناهنجاری اسکلتی مبتلا هستند و یا شهرستان نیشابور به عنوان سومین شهر کشور در بخش چاقی مفرط شناخته شده است، ضرورت توجه به حوزه تربیت بدنی را نشان می دهد و باید تلاش کنیم دانش آموزان در ابعاد مختلف پرورشی، دانش آموزان توانمندی باشند و این رسالتی است که بر دوش شما نهاده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار