در آئینی نمادین، زنگ نماز در آموزشگاه نمونه دولتی فرزانگان بیجار نواخته شد

آیین نمادین نواختن زنگ نماز جماعت در مدارس شهرستان بیجار و مراسم نمادین آن در دبیرستان نمونه دولتی فرزانگان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۱۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
در آئینی نمادین، زنگ نماز در آموزشگاه نمونه دولتی فرزانگان بیجار نواخته شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش بیجار؛ مراسم نمادین زنگ نماز با حضور مدیر آموزش و پرورش و معاونت پرورشی شهرستان بیجار در دبیرستان نمونه دولتی فرزانگان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مدیر آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت و نقش نماز در دور شدن از تفکر غیرخدایی، گفت: نماز نقش مهمی در نهادینه شدن تفکر الهی در جامعه دارد.

غلامرضا جعفری عنوان کرد: فضیلت و جایگاه نماز به خوبی در آیات و نواختن زنگ نماز در مدارس باخرزروایات مطرح شده و علما و بزرگان دین‌ ما در هر جایی که کارشان گره خورد، به نماز‌ متوسل شدند. برپایی نماز جماعت در مدارس یک فرصت است که دانش آموزان باید از این فرصت برای خودسازی استفاده کنند.

وی ضمن توصیه به دانش آموزان برای شرکت منظم در نماز جماعت و به جا آوردن نماز اول وقت افزود: اگر با نماز مأنوس شوید و با معرفت و شناخت نماز بخوانید، مطمئن باشید هیچ وقت نماز را سبک نمی شمارید و تحت هر شرایطی نماز خود را به جا می‌آورید.

در ادامه سید مجید احمدی معاونت پرورشی و تربیت بدنی گفت: بر طبق سند تحول بنیادین تعلیم و تربیت، توسعه و ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز مهمترین برنامه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش محسوب می شود که در جهت رساندن دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه نقشی اساسی را ایفا می کند.

وی با اشاره به آیات و روایات افزود که بیشترین آیه درباره احکام عملی در قرآن کریم به نماز اختصاص دارد که این نشانگر اهمیت نماز در زندگی انسان است.

احمدی گفت: نماز ستون دین است و با قبولی نماز تمام اعمال قبول می شود لذا باید از دوران نوجوانی به نماز توجه شود تا هم در دنیا و هم در آخرت به سعادت و کمال برسیم.

وی افزود: حضور به موقع امامان جماعت و پاسخ به شبهات دانش آموزان، آموزش وضو، قرائت نماز و اجرای برنامه های کوتاه در مناسبت های مذهبی از موضوعات مهمی است که مد نظر است.

در ادامه این مراسم نماز جماعت ظهر و عصر با حضور دانش آموزان اقامه شد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار