در آستانه اربعین حسینی کتاب " همگام با قافله نور " رونمایی شد

اهر (پانا) - طی مراسمی در آستانه اربعین حسینی، از کتاب «همگام با قافله نور؛ سیری در قیام امام حسین(ع)» اثر مجتبی علی پور رونمایی شد.

کد مطلب: ۹۶۱۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد
در آستانه اربعین حسینی کتاب " همگام با قافله نور " رونمایی شد

این کتاب در قطع وزیری و در ۲۲۴ صفحه با مقدمه ای از حسین دوستی و شمارگان هزار نسخه توسط انتشارات شمیسا منتشر شده است. عکس روی جلد‌ کتاب رونمایی شده از سعید قاسمی و طراحی جلد اثر آرزو شامی است. این مراسم با حضور امام جمعه، جمعی از مدیران ادارات و فرهنگیان و نویسندگان در سالن کنفرانس مدیریت آموزش و پرورش اهر برگزار شد.

حاجی زاده امام جمعه شهرستان اهر در این مراسم ضمن تقدیر از برپا کنندگان این مراسم، تلاش و ایثار در راه اشاعه فرهنگ عاشورا و قیام حسینی را نوعی عمل به تکلیف و تداوم فلسفه قیام امام حسین و مبارزه با هرگونه ظلم و ستم دانسته خاطر نشان ساخت: کار فرهنگی و در راس آن تالیف و تحقیق و نویسندگی در این مسیر بسیار با اهمیت و با ارزش است.

وی حمایت از این نوع فعالیت ها و کارهای پژوهشی و تحقیقی را از تمامی نهادها و ارگان ها خواستار شده تاکید کرد: نویسندگان و مولفان باید هرچه بیشتر از کتاب های معتبر و منابع موثق و نویسندگان و پژوهشگران مجرب بهره کافی را ببرند و از هرگونه سستی و ناامیدی دوری نمایند.

حاجی زاده ماندگاری اثر فرهنگی و هنری را انتساب آن به منبع نور الهی که همان ائمه اطهار (ع) و اهل بیت (ع) می باشد دانست و ادامه داد: تالیف چنین کتابی توفیق خاصی از جانب خداوند متعال و امام حسین (ع) است که باید در حفظ و حراست از این رویکردها تلاش مستمر داشته باشیم.

رمضان پور رسالت آموزش و پرورش در جمهوری اسلامی را تربیت انسان و رساندن آن به حیات معقول و معنوی دانسته گفت: این رسالت میسر نمی‌شود مگر اینکه در کنار آموزش دانش بشری، روح ملکوتی انسان که ودیعه الهی است در مسیر درست پرورش یابد و این مسیر درست را خداوند متعال با فرستادن کتب آسمانی و انبیاء و اولیاء به بشریت نشان داده و چیزی فروگذار نکرده است. وی افزود: معلمان جامعه اسلامی هم باید این مسئله مهم را مد نظر قرار دهند و دانش آموزان پاک و معصوم را هر چه بیشتر با آموزه های دینی و سیره امامان معصوم و فرهنگ عاشورا آشنا سازند و در اینصورت است که جمله «معلمی شغل انبیاست» معنا می شود.


مدیر آموزش و پرورش اهر گفت: اگر ما بتوانیم فرهنگ عاشورا را در زندگی روزمره خود پیاده کنیم، آنوقت می توانیم با اعمالمان آن را اشاعه دهیم و لازمه این امر آن است که خودمان با این فرهنگ غنی و الهی آشنایی کافی داشته باشیم و پیرامون آن مطالعه و تحقیق کنیم و معلم قشری است که در معرض سوال دانش آموز قرار دارد، دانش آموزی که دارای ذهنی پاک و پویاست و بنابراین برای رسیدن به اهداف عالیه آموزش و پرورش که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز پیش بینی شده، باید خودمان را تجهیز کنیم.

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت: خداوند بر ما منت نهاده و در جامعه‌ای رشد یافته ایم که به برکت خون شهدا بستر بسیار مناسبی فراهم است تا با فرهنگ غنی عاشورا آشنا شویم و در اشاعه آن بکوشیم و به وظیفه ذاتی شغلمان عامل باشیم و امروز افتخار داریم که از مجموعه خودمان اثری را معرفی نماییم که قدمی در نشر فرهنگ غنی عاشورا به شمار می رود.

وی محبت امام حسین را مخصوص خدا دانسته افزود: خداوند این محبت را به صورت امانت در دل بندگان مومن نهاده است و می بینیم که در این ایام این عشق به صورتهای مختلف جلوه گری می کند. وی پیاده روی میلیونی زایران اربعین و موکب هایی که در مسیر زوار خدمت رسانی می کنند را نمونه هایی از این عشق و محبت نسبت به امام حسین علیه السلام دانست و اظهار داشت: فعالیت های فرهنگی نیز در این زمینه قدم مهمی است و توفیقی است که از طرف خدا نصیب این همکار شده و امیدواریم خداوند توفیق وی را روزافزون نماید و در ادامه شاهد فعالیتهای بیشتر از ایشان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار