محمدصیدلو:قطعا با تراکم بالای دانش آموزی درواحدهای آموزشی شهرستانهای استان تهران با افت کیفیت مواجه خواهیم بود

تهران (پانا) - نشست شورای اسلامی استان تهران با حضور مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران درسالن همایش شورای اسلامی استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۱۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
محمدصیدلو:قطعا با تراکم بالای دانش آموزی درواحدهای آموزشی شهرستانهای استان تهران با افت کیفیت مواجه خواهیم بود

در این نشست محمد صیدلو مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در سخنانی اظهار داشت: به جهت فراگیری دستگاه تعلیم و تربیت هیچ خانواده ایرانی نیست که به گونه ای با آموزش و پرورش در ارتباط نباشد.

او در ادامه گفت: نهاد آموزش و پرورش به دلیل تربیت نسل جوان و آینده کشور از جایگاه و منزلت اجتماعی بسیار بالایی برخوردار است .

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با اشاره به تحصیل یک میلیون و چهل هزار دانش آموز درسه هزار و ششصد و پنجاه مدرسه در مناطق بیست و یک گانه این استان بیان داشت: تراکم دانش آموزی در شهرستانهای استان تهران عدد سی و دو می باشد که در مقایسه با تراکم دانش آموزی کشور که بیست و چهارمی باشد از محرومیت در این حوزه خبر می دهد .

صیدلو با تاکید بر ضرورت بالا بردن کیفیت آموزش در سطح مدارس تصریح کرد: قطعا با تراکم بالای دانش آموزی در واحدهای آموزشی شهرستانهای استان تهران با افت کیفیت مواجه خواهیم بود و نمی توان در چنین شرایطی انتظار داشت تا شهروندانی مطلوب برای جامعه تربیت نمودو لذا آموزش و پرورش نیازمند توجه جدی در این حوزه است .

این مقام مسئول نسبت سرانه معلم به دانش آموز در شهرستانهای استان تهران را یک به نوزده دانست و افزود : این در حالی است که این رقم در کشور عدد یک به چهارده را نشان می دهد و درجهت رفع کمبود نیروی انسانی متخصص دراین استان باید اقدامات قابل توجهی صورت پذیرد .

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با اشاره به پروژه های مسکن مهر و بالا رفتن آمار دانش آموزی دراین استان تاکید کرد : نیاز به تامین فضاهای آموزشی و پرورشی در این پروژه‌ها از دغدغه‌های اساسی این اداره کل است تا فضایی مطلوب جهت تحصیل دانش آموزان در این بخش ها را فراهم نماید .

صیدلو خاطر نشان کرد: بی شک توجه به آموزش و پرورش و دستگاه تعلیم و تربیت در پیشگیری از بسیاری از آسیبهای اجتماعی در آینده نقش خواهد داشت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار