کاظمی: ترویج گفتمان انقلاب اسلامی میان دانش آموزان اصلی‌ترین ماموریت حوزه فرهنگی هنری است

مشهد (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی تخصصی روسای ادارات، کارشناس مسئولان و کارشناسان فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در میان دانش آموزان را اصلی‌ترین ماموریت حوزه فرهنگی هنری دانست.

کد مطلب: ۹۶۱۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: ترویج گفتمان انقلاب اسلامی میان دانش آموزان اصلی‌ترین ماموریت حوزه فرهنگی هنری است

با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و نیز مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گردهمایی تخصصی روسای ادارات، کارشناس مسئولان و کارشناسان فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور در اردوگاه فرهنگی تربیتی مازندران در مشهد مقدس آغاز شد.

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این نشست تخصصی گفت: حوزه فرهنگی هنری، فلسفه تشکیل معاونت پرورشی و فرهنگی است و هم از لحاظ نقش و عملکرد و هم از لحاظ حجم فعالیت‌ها قلب این معاونت محسوب می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی جامعه امروزی بروز انواع و اقسام آسیب‌های اجتماعی است و راهبرد و راه حل اساسی آن احیاء فعالیت‌های فرهنگی هنری است.

کاظمی تصریح کرد: با استفاده از مسائل هنری، فرهنگی و تربیتی در حوزه قرآن، عترت و نماز می‌توان آموزه‌های دینی را جذاب‌تر و زیباتر به دانش‌آموزان بیاموزیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: مهمترین و اصلی‌ترین ماموریت حوزه فرهنگی هنری، پرچم‌داری و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در میان دانش‌آموزان است و توسعه و ترویج ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و تربیت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان نباید فراموش نشود.

وی تاکید کرد: بر طبق سند تحول بنیادین استراتژی نظام تعلیم و تربیت برای دستیابی به حیات طیبه، تعلیم و تربیت تمام ساحتی است که در مرکز آن ساحت زیباشناختی و هنری قرار دارد که هم خودش به عنوان یک ساحت تربیتی هدف است و هم ابزاری در جهت تحقق سایر ساحت‌های تربیتی محسوب می‌شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: امروز برنامه‌های حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی کاملا موقعیت محور است و به ارتقای توانمندی دانش‌آموزان کمک می‌کند و این حوزه تنها جایی است که در جهت تربیت واقعی دانش‌آموزان تلاش می‌کند و در کنار آن ارتقای مهارت‌های روانی، اجتماعی و فردی دانش‌آموزان و نیز شناسایی، کشف، هدایت و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان از تکالیف مهم این حوزه محسوب می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ادامه مدرسه محوری، مشارکت پذیری، فراگیری و ایجاد فضای شاد و با نشاط تربیتی توام با روحیه امید با تمرکز بر فضای مجازی و پرچم داری گفتمان انقلاب اسلامی را محور اصلی فعالیت‌های حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی دانست.

وی توسعه و ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز، توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، توسعه و ترویج اندیشه های امام راحل، توسعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و همچنین ترویج حمایت از کالای ایرانی جهت تحقق شعار رونق تولید را از دیگر برنامه‌های مهمی دانست که حتما باید نسبت به آن اهتمام داشت.

کاظمی در پایان توجه ویژه به برنامه های پرورشی و فرهنگی در مقایسه با برنامههای آموزشی، تربیت نیروی متخصص در این حوزه، توجه ویژه به دارالقرآن ها و کانون های فرهنگی هنری، تحول محتوایی اردوگاه های دانش آموزی، تعریف سبد فعالیت های اردویی و احیاء و اجرای طرح تحول کانون‌های فرهنگی تربیتی را از مهمترین برنامه‌هایی دانست که باید به آن توجه ویژه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار