دانشگاه فرهنگیان ویژه خواهران در تربت حیدریه افتتاح شد

تربت حیدریه (پانا) - با حضور جمعی از مسئولین شهرستان دانشگاه فرهنگیان واحد امام خمینی (ره) تربت حیدریه ویژه خواهران اففتاح شد. بیش از 160 دانشجو معلم امسال تحصیل خود را در این دانشگاه شروع کردند.

کد مطلب: ۹۶۱۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه فرهنگیان ویژه خواهران در تربت حیدریه افتتاح شد

مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه در آیین افتتاح این مرکز و در جمع دانشجومعلمان جدید الورود, گفت:
حضور دانشجویان متعهد, متدین و نخبه در دانشگاه فرهنگیان نشان می دهد که تحول در آموزش و پرورش آغاز شده و محوریت آن در جامعه پذیرفته شده است.
قرائی افزود: بالاترین سرمایه ی آموزش و پرورش نیروی انسانی کارآمد و موثر است که این نیرو در دانشگاه فرهنگیان تربیت می شود, لذا دانشگاه فرهنگیان از این جهت بسیار مهم است.

وی همچنین خطاب به دانشجو معلمان گفت: ورود شما به حرفه معلمی فرصت بسیار مغتنمی است که باید قدر آن را بدانید و در مدت تحصیل در این دانشگاه تمام توان خود را به کار بگیرید و در مسائل تربیتی خود را به علم و ایمان مجهز کنید و در این مسیر پایدار و ثابت قدم باشید.

مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه همچنین در پایان چند توصیه به مسئولین و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان کرد. وی گفت:
▫️آموزش و پرورش مدتی است که با کمبود نیرو مواجه است و در شهرستان هم امسال حدود 140 کلاس درس خالی بود که البته با جذب نیروهای جدید حق التدریس, خرید خدمات و ... توانستیم این کاستی ها را جبران کنیم.
اما پیشنهاد ما این است که دانشگاه فرهنگیان شرایطی را فراهم کند تا دانشجو معلمان بتوانند در این کمبود معلم آموزش و پرورش را یاری کنند و در کلاس درس حضور یابند تا هم از علم و دانش آنان استفاده کنیم و هم برای خودشان تجربه ای باشد.
▫️ وی در پیشنهاد دیگری به مسئولین دانشگاه گفت: با توجه به ضرورت به روز بودن معلم و آموزش مسائل جدید چه خوب است که دانشگاه فرهنگیان شرایط ادامه تحصیل معلمان را فراهم کند به طوری که معلمان با مشکلی رو به رو نباشند.

مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه در پایان با انتقاد به شیوه بومی گزینی در دانشگاه فرهنگیان که باعث شده برخی ها با رتبه های خوب در شهرستان قبول نشوند اما رتبه های خیلی بالاتر در مناطق اطراف به دلیل سهمیه بیشتر قبول شوند, از مسئولین مربوطه خواست که این مشکل را حل کنند.

گفتنی است دانشگاه فرهنگیان واحد امام خمینی (ره) تربت حیدریه ویژه خواهران به ریاست بهناز زرمهری و با حدود 170 دانشجو معلم و در رشته علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی با هدف تربیت معلم برای آموزش و پرورش در شهرستان فعالیت خود را آغاز می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار