مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در اولین جلسه هماهنگی مانور سراسری زلزله تاکیدکرد:

لزوم نیاز به یک تغییر نگاه و رفتار در زمینه مخاطره طبیعی زلزله

مشهد(پانا)- مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در اولین جلسه هماهنگی بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی که به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد بر لزوم نیاز به یک تغییر نگاه و رفتار در زمینه مخاطره طبیعی زلزله تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۶۱۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
لزوم نیاز به یک تغییر نگاه و رفتار در زمینه مخاطره طبیعی زلزله

حجت علی شایان فر مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در این جلسه گفت: زلزله با سایر مخاطرات طبیعی کاملا متفاوت است و قدرت تخریبی بسیار بالا، وقوع در زمان بسیار کوتاه، میزان تخریب بالا و عدم قابلیت پیش بینی از ویژگی های این مخاطره طبیعی است به همین دلیل حتما باید در برابر آن آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی افزود: در زمینه پیشگیری از زلزله، مقاوم سازی مدارس بسیار حائز اهمیت است و خوشبختانه در بحث ایمن سازی مدارس اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته اما مدرسه نه تنها باید خودش مقاوم باشد بلکه باید بتواند در هنگام حادثه به عنوان پایگاه امدادرسانی و نیز سایر کارکردهای ستادی مورد استفاده قرار گیرد.

شایان فر تصریح کرد: در زمینه پیشگیری از زلزله بسیاری از وزارت خانه ها و سازمان ها بطور غیرمستقیم مسئولیت دارند اما در این زمینه ۱۶ دستگاه مسئولیت و وظیفه مستقیم دارند که در بین آن ها آموزش و پرورش نقشی مهم را ایفا می کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در جهت آموزش این مخاطره طبیعی به دانش آموزان، تدوین واحد درسی آمادگی در برابر موانع و حوادث طبیعی در دستور کار قرار گرفته تا در جهت نهادینه سازی بحث ایمنی در جامعه حرکت کنیم.

وی اظهار کرد: اگر قرار است عاملی نهادینه شود باید ابتدا بینش آن ایجاد شود، سپس دانش آن تولید شود، بعد از آن بطور مستمر تکرار شود، سپس در بین مردم تبدیل به عادت می شود و در نهایت به فرهنگ تبدیل می شود و در مورد زلزله و ایمنی باید این فرآیند اتفاق افتد.

شایان فر تاکید کرد: بخشنامه ضابطه ۴۰۶ که دربردارنده برنامه آماده سازی مدارس در برابر زلزله می باشد را باید با جدیت پیگیر بود و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز و آموزش و پرورش استان باید به اجرای این بخشنامه اهتمام داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار