شفیع‌پور: 120 دبیرستان و هنرستان لازم‌التوجه در شهرستانهای استان تهران وجود دارد

تهران (پانا) - جلسه دبیرخانه استانی کیفیت‌بخشی به مدارس شبانه‌روزی، روستا مرکزی و لازم‌التوجه مناطق کمتربرخوردار در سالن شماره یک اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

لینک کوتاه کپی شد
شفیع‌پور: 120 دبیرستان و هنرستان لازم‌التوجه در شهرستانهای استان تهران وجود دارد

میررضا شفیع‌پور، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در این جلسه درباره مدارس شبانه‌روزی گفت: یکی از اقدامات مناسب در برقراری عدالت آموزشی در سال‌های گذشته، تاسیس مدارس شبانه‌روزی بوده که منجر به این شده که دانش آموزان مستحق و مستعد روستایی، از امکانات لازم محروم نشوند و به شکوفایی استعدادهای آنها کمک شود.

او در ادامه با تاکید بر اینکه مدارس شبانه‌روزی دارای ویژگیهای خاصی هستند، افزود: در این مدارس فقط مسئولیت آموزشی دانش‌آموزان برعهده ما نیست و باید به مباحث تربیتی، تغذیه ای، عاطفی، پرورشی، روحی و روانی آنها نیز توجه ویژه‌ای شود.

شفیع‌پور اظهار کر د: در شیوه‌نامه تدوین‌شده شش بسته در حوزه‌ها و مباحث مختلف این مدارس دیده شده است که هر یک از معاونت‌ها باید عهده‌دار یکی از مباحث شوند و به صورت خاص و ویژه به آن بپردازند.

این مقام مسئول با تاکید بر آمار مدارس لازم‌التوجه تصریح کرد: درشهرستان‌های استان تهران حدود 120 دبیرستان و هنرستان لازم‌التوجه وجود دارد که این مدارس معمولا از نظر جمعیتی تراکم بالا دارند و در مناطق کمتر‌برخوردار واقع شده‌اند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اینکه برخی از این مدارس دارای تراکم حدود 800 دانش‌آموز در دو شیفت هستند تاکید کرد: استهلاک وسایل و تجهیزات در این مراکز نیازمند توجه ویژه‌ای از سوی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس است.

شفیع‌پور مدارس لازم‌التوجه را دارای وضع و دانش آموزان خاصی دانست و افزود: اگر بخواهیم با آسیب‌های اجتماعی برخورد کنیم و به رفع آنها بپردازیم نیاز است که تواناترین و متبحر ترین مشاوران و نیروها را در این مدارس ساماندهی کنیم تا بتوانیم یک آموزش و پرورش هدفمند و سودمند داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار