در نطق میان دستور

میرزایی: نباید قوه‌قضائیه به جای مقابله با فساد بر تبلیغات متمرکز شود

نحوه مبارزه با فساد نیازمند بازنگری جدی است

تهران (پانا) - رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از شیوه قوه قضائیه جمهوری اسلامی در زمینه مقابله با فساد انتقاد کرد.

کد مطلب: ۹۶۰۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
میرزایی: نباید قوه‌قضائیه به جای مقابله با فساد بر تبلیغات متمرکز شود

جلال میرزایی، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در جریان نطق میان دستور امروز (یکشنبه) خود با اشاره به حمله اخیر ترکیه به کردهای شمال سوریه اظهار کرد: «در شرایطی که از اردوغان انتظار می‌رفت به ثبات در سوریه کمک کند و با دست گرفتن از حادثه کوبانی به بازنگری در راهبرد دولت خود مبادرت ورزد، در اقدامی غیرقابل توجیه به مناطق کردنشین سوریه حمله کرد که این نتیجه‌ای جز آواره کردن مردم در پی نداشت.»

او ادامه داد: «این در حالی است که در ماه‌های اخیر هیچ‌گونه اقدامی از سوی مناطق کردنشین سوریه نسبت به ترکیه انجام نگرفته است و به همین جهت این حمله ترکیه محکوم است. ترکیه بداند که ادامه‌ی این عملیات منجر به فعال شدن شکاف‌های قومی در منطقه می‌شود. لازم است وزارت خارجه ما در جهت پایان دادن به این موضوع ورود کند و صرفا به ارائه‌ پیشنهاد میانجگری اکتفا نکند.»

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به حمله صورت گرفته به نفتکش ایرانی در نزدیکی بندر جده در عربستان سعودی بیان کرد: «حمله اخیر به نفتکش ایرانی به دنبال چندین حمله قبلی اقدامی است که با هدف افزایش تنش‌ها در منطقه صورت گرفته است.»

ایران و عربستان سعودی باید اختلافات را کاهش دهند

میرزایی تصریح کرد: «هیات حاکمه عربستان سعودی باید بداند این حمله‌ها از سوی رژیم صهیونیستی بوده و با هدف درگیر کردن دو کشور ایران و عربستان سعودی انجام می‌شود. این رژیم قصد دارد پس از عراق و سوریه تمام توجه خود را روی درگیر کردن این دو کشور متمرکز کند. مسئولان ایران و عربستان سعودی باید اختلافات فعلی را کاهش دهند، چرا که این اختلافات به زیان کشورهای منطقه است. انتظار است وزارت امور خارجه به این موضوع اهتمام ورزد.»

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در بخش دیگری از اظهارات خود با انتقاد از اقدام جمعی از نمایندگان مجلس گفت: «اخیرا ۶۰ نفر از همکاران با ارسال نامه‌ای از شورای نگهبان خواسته‌اند که مصوبه مجلس شورای اسلامی در رابطه با طرح انتزاع بازرگانی از وزارت صمت را رد کند. این نوع رفتار کمکی به مجلس شورای اسلامی و جایگاه مجلس نمی‌کند؛ بلکه با موضوع مردم سالاری نیز مخالف است.»

میرزایی یادآور شد: «نمایندگانی که با این موضوع مخالف بودند فرصت داشتند که مخالفت خود را ابراز کنند و می‌دانند که تفسیر قانون عادی به فرض مغایرت طرح با برنامه برعهده مجلس است و شایسته بود این کار را انجام نمی‌دادند و اعتراض خود را از راه خود مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کردند.»

مردم باید آثار مقابله با فساد را لمس کنند

او بیان کرد: «هر فردی که دل در گرو این کشور دارد با فساد مخالف بوده و از اقدامات رییس قوه قضاییه استقبال می‌کند ولی این نحوه از مبارزه با فساد نیازمند بازنگری جدی دارد. لزومی ندارد به جای تمرکز روی اصل موضوع بر تبلیغات تمرکز شود. تبلیغات و بزرگنمایی می‌تواند ضمن افزایش انتظارات مشکلاتی را ایجاد کند. این شکاف میان انتظاراتی که در اثر تبلیغات ایجاد می‌شود با اقداماتی که صورت می‌گیرد اعتماد اجتماعی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. باید اجازه دهیم که مردم نه در تبلیغات بلکه در عمل شاهد اقدامات باشند و آثار این مبارزه با فساد را لمس کنند.»

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید خاطرنشان کرد: «اکنون که مراسم اربعین حسینی هر سال با شکوه بیشتری برگزار می‌شود و مردم ایلام خدمت به زائرین امام حسین (ع) را برای خود افتخار می‌دانند لازم است جهت ارائه‌ی خدمات بیشتر امکانات بیشتری اندیشیده شود. مردم و مسئولین استانی از دولت و سازمان برنامه و بودجه انتظار دارند که این موضوعات را در بودجه سال آینده در نظر بگیرند. هیات رییسه نیز کارگروهی را جهت بررسی خدمات و مشکلات در این حوزه به مهران اعزام کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار