ادعای عربستان درباره سانحه نفتکش ایرانی در دریای سرخ

تهران (پانا) - گارد مرزی عربستان امروز شنبه در واکنش به خبر سانحه نفتکش ایرانی «سابیتی» در دریای سرخ ادعا کرد با توجه به پیامی که از ناخدای این نفتکش دریافت کرده، قصد داشت به آن کمک کند.

کد مطلب: ۹۶۰۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
ادعای عربستان درباره سانحه نفتکش ایرانی در دریای سرخ

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، سخنگوی رسمی اداره کل مرزبانی عربستان گفته ساعت ۱۱:۴۷ دقیقه روز جمعه (۱۹ مهرماه) از ایستگاه ساحلی جده ایمیلی دریافت شد که حاوی پیام ناخدای نفتکش سابیتی بود که پرچم ایران را حمل می کرد.

مرزبانی سعودی مدعی شد ،در پیام ناخدای نفتکش آمده بود که دماغه این نفتکش دچار شکستگی شده و در نتیجه آسیب دیدن مخزن های آن، مواد نفتی در حال نشت کردن به دریا است.

سخنگوی مرزبانی عربستان مدعی شد، "مرکز هماهنگی شروع به تحلیل و بررسی داده ها کرد تا کمک های لازم در این باره انجام شود، اما مشخص شد که نفت کش به مسیر خود ادامه داده و از مسافت ۶۷ مایلی دریایی ساحل جده دور شده است. این نفتکش همچنین سیستم ردیابی خودکار خود را خاموش کرد و دیگر به تماس ها پاسخ نمی داد."

به گفته مرزبانی سعودی، در ساعت ۱۵:۵۰ دقیقه بار دیگر مکان نفتکش به روزرسانی و مشخص شد که در مسافت ۷۹ مایلی دریایی در جنوب غرب ساحل جده و در ۶۴ مایل دریایی نزدیک ترین ساحل قرار دارد و با سرعت ۹.۷ گره دریایی و با درجه ۱۵۲ در حال حرکت است.

گارد مرزی عربستان می گوید، کشورش بر تلاش برای حفظ امنیت دریانوری و پایبندی به توافقات و قوانین بین المللی در این باره تاکید دارد.

به گزارش ایرنا، نفتکش ایرانی سابیتی ( SABITI) صبح روزگذشته (جمعه) در ۶۰ مایلی بندر جده عربستان سعودی دچار انفجار در بخش بدنه شد.

این سانحه، باعث آسیب دیدن مخازن ۱ و ۲ در قسمت سمت راست کشتی به ابعاد نیم تا یک و نیم متر در بدنه کشتی شده بود.

منشا این حادثه هنوز مشخص نشده است و تحت بررسی و رصد کارشناسی و امنیتی قرار دارد.

این کشتی خوشبختانه دچار حریق نشده است و همه کارکنان کشتی در وضعیت سالم و ایمن به سر برده و کشتی نیز با تلاش کارکنان کشتی و هدایت کارشناسان حاضر در اتاق اضطرار شرکت ملی نفتکش در وضعیت با ثباتی قرار دارد.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به هدف قرار گرفتن نفتکش «سابیتی» در دریای سرخ اعلام کرد: بررسی‌های انجام شده توسط شرکت ملی نفتکش ایران نشان می‌دهد که کشتی ایرانی از مکانی نزدیک به کریدور عبوری این نفتکش از شرق دریای سرخ، دو بار و به فاصله حدود نیم ساعت مورد هدف قرار گرفته و آسیب دیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار