کتابخوانی در منطقه۱۵ برای مشایعت مسافران اربعین

تهران (پانا) - در هفدهمین روز مهرماه کلاس اولی های مدرسه زمزم در میثاقی دوباره باشهدای کربلا وشهدای مدافع حرم داستان عاشورایی «این جا کربلاست پدر» را در کلاس درس بازخوانی کردند.

کد مطلب: ۹۶۰۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد
کتابخوانی در منطقه۱۵ برای مشایعت مسافران اربعین

به گزارش کارشناسی اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 15، در هفدهمین روز مهرماه کلاس اولی های مدرسه زمزم در میثاقی دوباره باشهدای کربلا وشهدای مدافع حرم داستان عاشورایی« این جا کربلاست پدر» را در کلاس درس بازخوانی کردند.

این داستان که به قلم سعیده اصلاحی معلم کلاس اول دبستان زمزم نوشته شده و توسط نشر« قدر ولایت » منتشر شده است ماجرای یک نمایشنامه ی عاشورایی است که فاطمه صدرزاده » دختر 7 ساله ی شهید مدافع حرم «سردار مصطفی صدر زاده» در آن نقش حضرت رقیه را ایفا می کند.

این کتاب توسط یکی از دانش آموزان کلاس ششم دبستان باهمراهی معلم برای کلاس اولی ها بازخوانی شد گفتگوی شخصیت های کتاب با تغییر صدا ولحن معلم اجرا شد تا دانش آموزان با روایت داستان بهتر ارتباط بگیرند و موقعیت نمایشنامه را مثل یک تعزیه حس کنند . استفاده از موسیقی تعزیه و مرثیه خوانی ، مکمل تاثیر این نمایش عاشورایی بود.

در این داستان معلم فاطمه در پی اهمیت، تا معنای مدافع حرم را برای فاطمه بازگو کند و به همین منظور ایفای نقش حضرت رقیه (س) در نمایشنامه عاشورایی مدرسه را به او واگذار می کند.

نمایشنامه بادیالوگ های موثر وموجز به اجرا در می آید و در انتهای ماجرا ، فاطمه پی می برد عاشورا وکربلا هنوز ادامه دارد و پدر او نیز ادامه دهنده ی راه شهدای کربلاست و او از این پس باید رقیه ای دیگر درکربلای امروز دنیا باشد و همانند حضرت رقیه (س)، دشمنان دین اسلام را رسوا نماید.

شایان ذکر است: پس از بازخوانی این کتاب، دانش آموزان با برخی از دوستان خود که همراه والدین خویش راهی سفر اربعین بودند خداحافظی کرده و آنان را با دعای خیر بدرقه نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار