مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی : پرداخت 8 میلیاردی سود و سهم الشرکه فرهنگیان بازنشسته

بیرجند (پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بیش از 8 میلیارد تومان سود و سهم الشرکه 698 فرهنگی ای که در فاصله زمانی مهرماه 97 لغایت پایان مرداد ماه 98 بازنشسته شده و عضو صندوق ذخیره ی استان هستند، پرداخت شد.

کد مطلب: ۹۶۰۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی : پرداخت 8 میلیاردی سود و سهم الشرکه فرهنگیان بازنشسته

محمد علی واقعی پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه اعضای صندوق ذخیره استان،اظهار کرد: سود و سهم الشرکه ی اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان اولین دریافتی آنان پس از بازنشستگی است.

وی؛ با بیان این که در حال حاضر 12 هزار و 349 نفر از فرهنگیان استان در صندوق ذخیره عضویت دارند، تصریح کرد: تا کنون 6 هزار و 485 نفر از این فرهنگیان میزان سهم الشرکه خورد را به 5 درصد افزایش داده اند که این میزان نسبت به گذشته 53 درصد رشد دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اضافه کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان بنگاه اقتصادی است که هر ماه 3 الی 5 درصد از حقوق معلمان را به استثنا برخی از ردیف‌هایی که در حکم است به اختیار خود معلمان کسر می‌کند و در بنگاه‌های اقتصادی متعلق به این صندوق فعالیت‌های اقتصادی انجام می‌شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این مطلب که سودی که از فعالیت‌های اقتصادی صندوق حاصل می‌شود، در پایان هر سال مالی به حساب هر یک از سهام داران که معلم هستند، منظور می شود؛ تصریح کرد: بر اساس قانون وقتی که فردی تسویه حساب می‌کند، سه نوع پرداختی به او داده می‌شود؛‌ یکی پولی است که به صورت حق‌السهم از افراد کسر شده است، دوم سهمی که دولت داده است و سوم سودی است که حاصل از سرمایه گذاری بوده است.

واقعی با اشاره به افزایش سودآوری فعالیت های اقتصادی صندوق ذخیره به یک هزار میلیارد تومان در سال تحصیلی گذشته، از معلمین شاغل و بازنشسته خواست از انصراف و تسویه حساب خودداری کرده و به منظور جلوگیری از تضییع حق خود و دریافت سود بیشتر، عضویت خود را استمرار بخشیده و سهم الشرکه خود را افزایش دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار