افتتاح کارخانه کنسانتره مس انجرد در اهر

وزیر صمت عنوان کرد: استخراج و برداشت از معادن از سیاست های اولویت دار وزارت

تعطیلی یک کارخانه در نظر دشمنان همانند اشغال خرمشهر است

تبریز(پانا) - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در تلاشیم که استخراج و بهره برداری از معادن را نسبت به سالهای گذشته افزایش دهیم. آمار ها نشان می دهد که ما گاهی به اندازه ی کل سالیان گذشته اکتشاف معادن داشته ایم.

کد مطلب: ۹۶۰۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد
وزیر صمت عنوان کرد:  استخراج و برداشت از معادن از سیاست های اولویت دار وزارت

رضا رحمانی در مراسم افتتاح کارخانه کنسانتره مس انجرد در اهر با اشاره به تحریم اقتصادی آمریکا علیه ایران گفت: دشمنان ما خواستار این بودند که کارخانه های ما تعطیل شوند تعطیلی یک کارخانه در نظر دشمنان همانند اشغال خرمشهر است.

وی با اشاره به اینکه دشمن در جنگ اقتصادی با ایران شکست خورده است، گفت: انتظار دشمنان این بود که در سال گذشته کارخانه ها تعطیل شوند ولی در ۶ ماه اول سال تمامی معادن ما در محصول نهایی افزایش تولید داشته اند همچنین پرونده های بهره برداری بیشتری نیز صادر شده است این امر نشان دهنده این است که استقبال مردم از امر سرمایه گذاری بیشتر شده است.

وزیر صمت بیان کرد: در تلاشیم که استخراج و بهره برداری از معادن را نسبت به سالهای گذشته افزایش دهیم. آمار ها نشان می دهد که ما گاهی به اندازه ی کل سالیان گذشته اکتشاف معادن داشته ایم.

رحمانی ادامه داد: مقدمه توسعه مس، کشف معادن است که شرکت ملی مس حدود ۵۰۰ میلیارد برای اکتشاف معادن بودجه در نظر گرفته است

وی با اشاره به نهضت ساخت داخلی گفت: امسال ۷ محور مهم صنعتی داریم و در تلاشیم که تمامی کارها را براساس برنامه پیش ببریم و به مواد تولیدات داخلی روی بیاوریم.

وزیر صنعت ادامه داد: برای حل مشکلات اعم از بیکاری، فقر و تورم و حفظ ارزش پول ملی باید به تولید ملی توجه کنیم. ما با اعتقاد و روحیه جهادی شروع کرده ایم و به شکرخدا در وضعیت بسیار خوبی هستیم.

رحمانی افزود: قبل از عید، رشد گروه صنعتی ما منفی ۹ بود که امسال مثبت شده است.

وی گفت: در واحدهای تولیدی و کارخانه های بخش صنعت و معدن بایداولویت اشتغال با نیروهای بومی باشد و معادن باید گردش های مالی خود را به استان انتقال دهند. تامین تدارکات کارخانجات و معادن نیز باید از خود استان و کشور باشد که این امر باعث رونق تمامی مناطق خواهد بود.


وزیر صمت با اشاره به آغاز فاز سه کنسانتره مس سونگون گفت: علیرغم تمامی تحریم ها فاز اول کارخانه افتتاحی امروز نیز به میزان ۳۰ هزار تن در سال، تولید خواهد داشت که خواسته مردم و مسئولان آغاز فاز دوم کارخانه است که این امر می تواند عملی شود.

رحمانی با تاکید بر صادرات محصولات به کشورهای همسایه گفت: امسال یکی از اولویت و برنامه های مهم ما رونق صادرات است که به زودی محقق خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار