معاون وزیر ارتباطات: اپراتورها باید خسارت شهروندان از ارزش افزوده را پرداخت کنند

تهران (پانا) - معاون وزیر ارتباطات از پیگیری جدی وزارت ارتباطات برای جبران تمام خسارت مشترکان بابت دریافت خدمات ارزش افزوده‌ای که از آنها اطلاع نداشته‌اند، خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۰۵۷۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر ارتباطات: اپراتورها باید خسارت شهروندان از ارزش افزوده را پرداخت کنند

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، حسین فلاح‌جوشقانی با اشاره به تلاش وزارت ارتباطات برای شفاف‌سازی فعالیت سرویس‌های ارزش افزوده و مذاکرات متعدد با اپراتورهای تلفن همراه گفت: موضوع سرویس‌های ارزش افزوده در طول چند سال اخیر به صورت جدی از سوی وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات در دستور کار قرار گرفت و تلاش شد تا زمینه فعالیت کسب و کارهای فعال در حوزه VAS شفاف شود تا بازاری سالم وجود داشته باشد و در همین راستا نیز اپراتورها همکاری خوبی داشتند، اما موانعی ایجاد شد که در نهایت سبب شد تا اهداف در نظر گرفته شده محقق نشود و کلاهبرداری از مردم از طریق سرویس‌های ارزش افزوده ادامه پیدا کند.

معاون وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: در راستای جلوگیری از عضویت شهروندان در سرویس‌های ارزش افزوده با استفاده از روش‌های تقلب و بدافزارها روال عضویتی با استفاده از کد ملی اعلام شده که فرآیند دو مرحله‌ای را ایجاد کرده تا از کلاهبرداری جلوگیری شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد: خط قرمز وزارت ارتباطات حق الناس است و باید کلاهبرداری از طریق سرویس‌های ارزش افزوده پایان یابد و در این زمینه از حقوق شهروندان دفاع خواهیم کرد و هیچ انگیزه سیاسی با عنوان پایان VAS نداریم.

وی افزود: گردش مالی بازار سرویس‌های ارزش افزوده به صورت سالیانه دو تا دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که ۹۰ درصد از کسب و کارهای فعال در آن به دنبال کلاهبرداری و سوءاستفاده از شهروندان هستند و در این میان صرفا ۱۰ درصد سرویس‌های کاربردی و مناسب با تولید محتوا ارائه می‌دهند که باعث شده تا این بازار به صورت گسترده ناسالم باشد و ضروری است تا کسب و کارهای سالم برای ارائه خدمات به مردم در آن فعالیت داشته باشند.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: اپراتورهای تلفن همراه باید به مشترکان خود اعلام کنند که در طول سه سال اخیر به چه میزان هزینه برای دریافت خدمات سرویس ارزش افزوده پرداخت کرده‌اند و چقدر از آن‌ها بدون اطلاع آنها و درخواستشان بوده است؛ از سویی دیگر تاکید وزارت ارتباطات جبران تمام خسارت مشترکان بابت دریافت خدمات ارزش افزوده‌ای که از آنها اطلاع نداشته است و این موضوع را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار