رئیس جهاد کشاورزی فارس: ارزش تولیدات دامی استان فارس، ۸ هزار میلیارد تومان است

شیراز (پانا) - محمد مهدی قاسمی با اشاره به اینکه ارزش مالی تولیدات دامی در کشور با صنعت نفت برابری می کند، گفت: این تولیدات درکشور ۱۴۰ هزار میلیارد تومان و در استان فارس بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان ارزش مالی دارد.

کد مطلب: ۹۶۰۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
رئیس جهاد کشاورزی فارس: ارزش تولیدات دامی استان فارس، ۸ هزار میلیارد تومان است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، با بیان اینکه وظیفه سلامت این محصولات به عهده مجموعه دامپزشکی است، تصریح کرد: استان فارس با بالغ بر ۸۶۰ هزار تُن تولیدات دامی، رتبه چهارم این تولیدات را در کشور دارد.

وی افزود: تامین سلامت دام تاثیر بسزایی در امنیت غذایی، رونق تولید و اهمیت اقتصادی بالایی دارد چرا که جمع زیادی به واسطه شغل و پیشه خود به این صنعت وابسته هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: صیانت از این اشتغال، امنیت غذایی حاصل از آن و اقتصاد وابسته به این تولیدات حاصل عزم و همت وافر دست اندرکاران حوزه دامپزشکی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به فعالیت بیش از ۳۲۰۰ واحد بهره برداری صنعتی در زمینه دام و طیور در این استان، افزود: حدود یک هزار واحد مرغداری، بیش از ۵۰۰۰ واحد دامداری سنتی و در مجموع حدود ۶ میلیون رأس دام سبک و حدود 500 هزار رأس دام سنگین در این استان وجود دارد.

به گفته وی در استان فارس صنایع فرآوری و کشتارگاه‌های مجهزی وجود دارد که موفق به اخذ رتبه‌های برتر کشوری نیز شدند.

قاسمی با بیان اینکه وظیفه حوزه دامپزشکی در دو مورد امنیت غذایی و سلامت مرتبط به کیفیت محصولات است، افزود: با همت و سرعت عمل کارشناسان و مسئولین دامپزشکی استان فارس، بیماری های عمده ای مانند آنفولانزای حاد پرندگان با سرعت بسیار زیادی کنترل شد و امیدوارم از این پس نیز مانند گذشته برای حفظ جایگاه این صنعت مهم در استان فارس علاوه بر پیشگیری، واکنش سریع در مقابل بیماری های دام و طیور نیز وجود داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تاکید کرد: در سال مزین به سال رونق تولید و با تلاشی که همه تلاشگران عرصه تولیدات دامی داشتند این تولیدات رو به بهبود است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار