نشست مدیران دوره متوسطه دوم آموزش و پرورش ناحیه یک ری

شهرری (پانا) - رییس اداره متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران با حضور در جمع مدیران متوسطه دوره دوم آموزش و پرورش ناحیه یک شهر ری با آنها به گفتگو نشست.

کد مطلب: ۹۶۰۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
نشست  مدیران دوره متوسطه دوم آموزش و پرورش ناحیه یک ری

در این نشست اطهری رییس اداره آموزش متوسطه دوم اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران در تشریح جزییات هدایت تحصیلی در سال تحصیلی 99-98 اظهار کرد: هدایت تحصیلی یکی از موضوعات مهم در نظام تعلیم و تربیت و یکی از اتفاقات مهم در زندگی هر فرد است که اغلب پایه‌گذار رشته شغلی فرد در آینده نیز خواهد بود، لذا این انتخاب از پیچ‌های مهم و سرنوشت‌ساز در زندگی دانش آموزان به شمار می‌آید.

او در ادامه افزود: در نظام جدیدی که بر اساس سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش شکل‌گرفته ودر بحث هدایت تحصیلی وارد مرحله نوینی شده‌ایم به این معنا که هدایت تحصیلی معنا و مفهوم و حتی چارچوب خاص خود را پیداکرده که هر فرد بر اساس توانایی، استعداد، ویژگی‌های شخصیتی، تفاوت‌های فردی، ارزش‌ها و برخی ملاک‌های دیگر انتخاب رشته می‌کند و باید تلاش کنیم دانش‌آموزان در پایان دوره تحصیلی متوسطه اول به سطحی از شناخت و تمایزیافتگی برسند تا بتوانند دست به یک انتخاب آگاهانه و آزادانه بزنند. البته تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز نارسایی‌هایی در فرآیند هدایت تحصیلی وجود دارد، اما تلاش کردیم تا حداقل‌ها فراهم شود.

اطهری خاطرنشان کرد : تصمیم‌گیری درباره انتخاب شغل و حرفه یکی از مهمترین و سرنوشت‌سازترین موضوعات در زندگی هر فرد به حساب می‌آیدوامروزه پیچیدگی و دگرگونی دنیای کار، سرعت فزآینده رشد تکنولوژی، تقاضاهای روزافزون برای ورود به برخی مشاغل و نیاز به کسب دانش و مهارت ها با توجه به تفاوت‌های فردی، موجب برهم خوردن تعادل آموزش و بازار کار شده و مشکلاتی را در چگونگی هدایت استعدادها، راهنمایی شغلی و تصمیم‌گیری حرفه‌ای به وجود آورده است.

او اذعان داشت :از آنجا که یکی از اهداف تعلیم و تربیت در کنار دیگر اهداف، تسهیل رشد حرفه‌ای و هدایت شغلی افراد است و این هدف به ویژه در حیطه آموزش و پرورش و تا حدی آموزش عالی کشور قرار می‌گیرد باید کوشش نمود تا این مهم به صورت سیستماتیک به اهداف از پیش تعیین شده خود برسد و راهنمایی تحصیلی،شغلی متناسب با ویژگی های فردی و نیازهای بازار کار حرکت کند.

/خبرنگار: نوریه احمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار