در گفت‌وگو با پانا

کربکندی: کار جدی برای رسیدن به جام جهانی از بازی با بحرین و عراق شروع می‌شود

وقتی تیم ۱۳ گل زده است چه دلیلی دارد که بازیکن حرکات خشن نشان بدهد

تهران (پانا) – گلر تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 1978 معتقد است سختی راه رسیدن به جام جهانی برای تیم ملی فوتبال ایران از بازی با بحرین و سپس عراق استارت زده خواهد شد.

کد مطلب: ۹۶۰۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
کربکندی: کار جدی برای رسیدن به جام جهانی از بازی با بحرین و عراق شروع می‌شود

رسول کربکندی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره پیروزی پرگل تیم ملی فوتبال ایران مقابل کامبوج در انتخابی جام جهانی 2022 گفت: پیروزی برابر کامبوج از قبل مشخص بود و همه ما می‌دانستیم که ایران برنده این دیدار است و بازی خیلی سختی پیش رو ندارند. البته زدن ۱۴ گل نتیجه دور از انتظاری بود.

وی ادامه داد: با اینکه تیم ملی ایران در این بازی برنده میدان شد اما به نظرم تیم ضعف‌هایی داشت که نباید از آنها غافل شد. ما نباید فراموش کنیم که تیم کامبوج فوق‌العاده ضعیف بود و بازیکنان در برابر این تیم ضعیف بی‌انگیزه بازی می‌کردند، با این حال در بازی برابر کامبوج مهم‌ترین موضوع مالکیت توپ بود که بازیکنان آن را نداشتند.

پیشکسوت فوتبال در مورد مشکلات موجود در خط دفاعی تیم ملی اظهار کرد: در بازی برابر کامبوج به دلیل ضعف حریف، بازیکنان هم بی‌انگیزه بودند اما بارها در مسابقات مختلف ما شاهد این بودیم که خط دفاعی تیم ملی با مشکلاتی روبه‌رو شده است. وقتی تیمی روی حمله تمرکز می‌کند طبیعی است که تمام نگاه‌ها روی این موضوع می‌چرخد.

وی افزود: در مقابل تیم‌هایی بزرگ وقتی بازی هجومی است در خط دفاعی موجب شکنندگی می‌شود. تیمی که تمرکزش را روی حمله بگذارد، از دفاع غافل می‌شود. رفع این مشکل نیاز به تمرین مناسب دارد تا در دفاع و حمله متمرکز عمل کنیم.

گلر تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 1978 در مورد بازی با بحرین و قطر عنوان کرد: به نظرم کار ایران از حالا به بعد شروع می‌شود. کامبوج و هنگ‌کنگ حریف نگران‌کننده‌ای برای ما نبودند اما تیم بحرین و از همه مهم‌تر عراق که سبک بازی آنها خیلی به ما شبیه است حریفان جدی برای ایران محسوب می‌شوند و من فکر می‌کنم بازیکنان و ویلموتس در این دو بازی محک جدی می‌خورند.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که می‌تواند به ما در این دو بازی کمک کند برطرف کردن اشتباهات مقابل کامبوج است. این تیم با وجود اینکه ضعیف بود اما بازیکنان ما اشتباهاتی داشتند. گاهیجناحین از بازیکنان حریف عقب می‌مانند، مالکیت توپ را نداشتند و نمی‌توانستند طولانی‌مدت به هم پاس کاری کنند. این‌ها مواردی است که ملی‌پوشان باید در برابر عراق و بحرین رعایت کنند وگرنه دچار مشکل می‌شوند.

رئیس سازمان فوتبال باشگاه ذوب‌آهن همچنین در مورد تکل خشن مرتضی پورعلی‌گنجی روی دروازه‌بان حریف گفت: این موارد نشان می‌دهد فوتبال ما هنوز به سمت حرفه‌ای شدن نرفته است. در واقع، خشونت در بازیکنان ما نهادینه شده و به همین خاطر است که در یک بازی راحت و زمانی که تیم ۱۳ گل به ثمر رسانده است ما باز هم شاهد خشونت بازیکنان هستیم. وقتی تیم ۱۳ گل زده است چه دلیلی دارد که بازیکن حرکات خشن نشان بدهد. به نظرم این حرکات نشان می‌دهد که فوتبال ایران به سمت حرفه‌ای شدن نرفته است.

وی در پایان گفت: بازیکنان ما باید برد مقابل کامبوج را فراموش کنند. این تیم حریف جدی نبوده که پیروزی مقابلش تیم ایران را دچار غرور کند. ما نباید در باد ۱۴ گل بخوابیم و به فکر بازی با بحرین و عراق باشیم. بازی برابر بحرین شاید خیلی سخت نباشد اما این تیم ممکن است برای ایران مشکلاتی ایجاد کند بنابراین بازیکنان نباید آن را دست کم بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار