رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور:

پرونده بازسازی مدارس سیل‌زده لرستان تا پایان ۹۸ بسته می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه تا پایان سال پرونده بازسازی مدارس منطقه سیل‌زده لرستان بسته می‌شود، اعلام کرد تا پایان آبان‌ماه نیز سری دوم مدارس احداثی تحویل می‌شود.

کد مطلب: ۹۶۰۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد
پرونده بازسازی مدارس سیل‌زده لرستان تا پایان ۹۸ بسته می‌شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان، مهراله رخشانی مهر امروز پنجشنبه در حاشیه افتتاح دو مدرسه در پلدختر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از زمان سیل در سه استان گلستان و لرستان و خوزستان، سازمان نوسازی مدارس یک برنامه بلندمدت و یک برنامه کوتاه‌مدت تدوین کرد، گفت: در کوتاه‌مدت و برای مهر باید هرچه سریع‌تر مدارس تعمیری را آماده می کردیم تا به چرخه آموزش برگردند که این اتفاق رقم خورد و امروز در لرستان همه مدارس نیازمند تعمیرات، تعمیر و تحویل اداره کل آموزش و پرورش شده است‌.

او درباره مدارسی هم در نقاط خاص که نیازمند تعمیرات اساسی و بازسازی بودند، گفت: تعمیرات این مدارس انجام شد و امروز یک مدرسه ۱۲ کلاسه در پلدختر نیز تحویل شد. در دو ماه یک مدرسه با پیشرفت ۳۰ درصدی تکمیل شد که کار بزرگی بود

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با تاکید بر اینکه یک مدرسه شش‌کلاسه در معمولان نیز با حمایت خیران حقیقی و حقوقی بهره برداری شد، افزود: خیرین مدرسه‌ساز در اردیبهشت تعهد کردند ۲۱۰ میلیارد برای تکمیل پروژه‌های مناطق سیل‌زده اختصاص دهند که خوشبختانه این اتفاق خوب رقم خورد و امروز ۱۲۲ کلاس درس با حمایت خیران تحویل آموزش و پرورش لرستان می‌شود.

رخشانی مهر با اشاره به اینکه در مناطق سیل‌زده بحران پشت سر گذاشته‌ شده است اما به معنی این نیست که نیاز به کار بیشتر وجود ندارد، گفت: محرومیت‌هایی از گذشته به جا مانده و مدارسی هم باید جایگزین شوند تا روستاهای جابه‌جا شده فضای آموزشی داشته باشند.

او با بیان اینکه برای این مناطق و روستاها نیز پروژه‌هایی تعریف شده است که با پیشرفت های متفاوت از ۱۰ تا ۸۰ درصد در حال اجرایی شدن هستند، تصریح کرد: در طی یک دوره مشخص این مدارس تحویل می‌شود. از پایان آبان امسال نیز سری دوم مدارس ما تحویل می‌شود و تا پایان سال پرونده مدارس منطقه سیل زده لرستان بسته می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با تاکید بر اینکه این اتفاق در خوزستان به دلیل شرایط توپوگرافی زودتر رقم خورد، افزود: در دو هفته آینده در گلستان حضور می‌یابیم و تعدادی مدرسه را که خیران کمک کرده‌اند، افتتاح می‌کنیم و امیدواریم پرونده مدارس سیل‌زده این استان نیز تا پایان سال بسته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار