با حضور مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس در جهرم انجام شد؛

افتتاح مجتمع آموزشی خیرساز آیت‌الله شب‌زنده‌دار جهرمی

شیراز(پانا) - مجتمع آموزشی فرهنگی خیرساز آیت‌الله شب‌زنده‌دار جهرمی در شهرستان جهرم به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۹۶۰۲۸۴
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح مجتمع  آموزشی خیرساز آیت‌الله شب‌زنده‌دار جهرمی

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس در آیین افتتاح این مجتمع گفت: مدرسه شکل‌دهنده آینده جامعه و عاملی مؤثر در ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی دانش آموزان است و هر چه کیفیت این فضا بیشتر باشد، تعلیم و تربیت نیز باکیفیت‌تر خواهد بود.

علی عسکر نجفی افزود: نیروی انسانی و تجهیزات از عوامل مؤثر در ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت است و در کنار آن فضای آموزشی نیز از عوامل مؤثر و تعیین‌کننده در ین زمینه است.
او با تأکید بر لزوم ساخت مدارس باکیفیت و فضای بانشاط گفت: در زیر نظام‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین که شامل مدیریت و رهبری، برنامه درسی، تأمین منابع مالی، تأمین فضا و تجهیزات آموزشی و زیر نظام پژوهش و ارزشیابی، بر اساس رویکرد نوین آموزش‌وپرورش به تعلیم و تربیت، فضا و تجهیزات از جایگاه خاصی برخوردار است. باید در عرصه ساخت فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی به دنبال تحولات مثبت باشیم.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به استاندارد پیش‌بینی‌شده هشت متر فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز در سند تحول بنیادین گفت: هم‌اکنون در استان فارس میانگین سرانه فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز پنج و 2 دهم مترمربع است که تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله‌داریم.
او فرسودگی مدارس در استان را یکی از چالش‌های مهم آموزش‌وپرورش فارس دانست و گفت: هم‌اکنون 1800 فضای آموزشی در فارس تخریبی است و برای ساخت این تعداد نیازمند هزینه‌ای بالغ‌بر هزار میلیارد تومان هستیم که در کنار اعتبارات دولتی، حضور خیران و تعهد آن‌ها برای ساخت مدارس امیدوارکننده است.
مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس اضافه کرد: هم‌اکنون از 420 فضای آموزشی در حال ساخت در استان، بیش از 120 فضا به هفت خیران در دست احداث است .
نجفی بر لزوم توجه به سرانه فضاهای ورزشی در کنار آموزشی تأکید کرد و گفت: با وجود کاستی‌های طی چند سال گذشته، هدف‌گذاری‌هایی برای رفع کمبود در این بخش شده به‌ نحوی‌ که هم‌اکنون ساخت بیش از ده‌ها زمین چمن مصنوعی و استخر را در دستور کار قرار داده‌ایم.
رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان جهرم نیز بیان کرد: مجتمع آموزشی فرهنگی آیت‌الله شب‌زنده‌دار جهرمی دارای پنج بخش و دو واحد آموزشی است که در زمینی به متراژ هفت هزار مترمربع و زیربنای شش هزار مترمربع با اعتباری بالغ‌بر 120 میلیارد ریال ساخته‌ شده است و ظرفیت پذیرش نزدیک به 700 دانش‌آموز را دارد.
مهدی نیک‌فر افزود: این مجتمع آموزشی زیر نظر موسسه خیریه نیک‌اندیشان توسعه فرهنگ (ناتف) و با پیگیری محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در مدت دو سال ساخته‌شده و مجهز به زمین چمن مصنوعی به متراژ800 مترمربع است.
او همچنین گفت: این مجتمع آموزشی دارای آزمایشگاه مجهز نمازخانه و سالن امتحانات نیز است و تمامی 28 کلاس‌ها درس آن نیز خط تلفن سانترال دارند.
نیک‌فر اضافه کرد: در زمان حضور مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس در شهرستان جهرم، علاوه بر این مجتمع آموزشی، یک کلاس بازی و یادگیری نیز در مدرسه ابتدایی شهید منصور محبوبی این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد که در فضایی به متراژ 56 مترمربع و با هزینه کرد 20 میلیون تومانی، به همت یکی از خیران جهرم آماده و تجهیز شده است.
او اضافه کرد: در مدرسه ابتدایی فاطمیه ضیغمی جهرم نیز یک کلاس درس تربیت‌بدنی در متراژ 160 مترمربع و بااعتبار 30 میلیون تومان به همت معاونت تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان راه‌اندازی شده که مجهز به خانه ژیمناستیک و امکانات صخره‌نوردی است.
در سفر مدیرکل آموزش‌وپرورش به شهرستان جهرم، حیدری و قهرمانی معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی و تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل، غلامی و شعبانی روسای ادارات سمپاد و روابط عمومی اداره کل نیز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار