اجرای طرح مشاوره تحصیلی سالیانه در دوره دوم متوسطه

ارومیه (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان از اجرای طرح مشاوره تحصیلی سالیانه دوره دوم متوسطه بصورت آزمایشی در چهار منطقه استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۰۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح مشاوره تحصیلی سالیانه در دوره دوم متوسطه

«قدرت اله قاسمی» در جلسه ستادی طرح مشاوره تحصیلی سالانه اظهار داشت: اساس پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بر تسلّط و چگونگی استفاده آنان از مجموعه مهارتهای تحصیلی به عنوان ابزار مطالعه و یادگیری است .

وی افزود: در حال حاضر بخش عمده ای از افت تحصیلی دانش آموزان به این دلیل اتفاق می افتد که آنان با یک روش کهنه (حفظی) به استقبال یادگیری همه دروس می روند.

وی گفت: برنامه ریزی دقیق هفتگی همراه با بررسی توانایی ها، ظرفیت ها و محدودیت های فردی دانش آموزان و ارائه برنامه های درسی براساس اولویت های مورد نیاز با توجه به منبع، زمان، توان مطالعاتی و آموزش اصول کلی مطالعه، نحوه مطالعه هر درس، ارتقاء جایگاه دروس خاص و نحوه تحلیل آزمونها ، عارضه یابی مطالعه و چگونگی بالا بردن تمرکز از نیازهای عمده تحصیلی دانش آموزان در دوره دوم متوسطه است.

وی با بیان اینکه بدلیل کمبود نیروی انسانی مشاور در دوره دوم تحصیلی ، خدمات مشاوره تحصیلی بصورت کامل انجام نمی پذیرد؛ ادامه داد: بمنظور کیفیت بخشی آموزشی و ایجاد انسجام و وحدت رویه در ارائه خدمات مشاوره ی تحصیلی به دانش آموزان و نیز جلوگیری از ورود افراد غیر متخصّص به مدارس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی با اجرای این طرح سعی در استفاده از ظرفیت مشاوران رسمی و توانمند متعهد آموزش و پرورش برای ارائه خدمات مشاوره تحصیلی برای ایجاد فرصت های برابر و توسعه عدالت آموزشی را دارد.

وی در ادامه اهداف اجرایی این طرح را آشنایی دانش آموزان با شیوه های صحیح مطالعه، مدیریت زمان، ایجاد انگیزه تحصیلی، پشتیبانی و همراهی با دانش آموزان در طول سال تحصیلی بمنظور برنامه ریزی دقیق درسی، کمک به دانش آموزان در آشنایی با رشته های تحصیلی دانشگاهی و توانمندسازی مشاوران در ارائه خدمات مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی سالیانه به دانش آموزان عنوان کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: این طرح با همکاری معاونت آموزش متوسطه و به صورت آزمایشی در نواحی یک و دو ارومیه و همچنین شهرستانهای خوی و مهاباد اجرا خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار