گرایش رتبه های برتر کنکور به معلمی نقطه امیدی برای آینده آموزش و پرورش است

اردبیل (پانا) - معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: در سال تحصیلی جدید تعداد رتبه های برتر کنکور که رشته های دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کرده اند ، بیشتر شده که این موضوع نقطه امیدی برای آینده آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۹۶۰۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد
گرایش رتبه های برتر کنکور به معلمی نقطه امیدی برای آینده آموزش و پرورش است

بهروز ندایی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان تصریح کرد: در سال های گذشته رتبه های برتر کنکور به سایر رشته های دانشگاهی گرایش داشتند که در حال حاضر این گرایش ها به حوزه آموزش و پرورش افزایش یافته است.

ندایی بیان کرد: حضور نخبگان کنکور در آموزش و پرورش باعث رشد علمی دانش آموزان می شود.

او با بیان اینکه باید برای برنامه ریزی های حوزه آموزش و پرورش تغییرات جمعیتی مد نظر قرار گیرد ، بر احصای تعداد احتمالی دانش آموزان در سال های آینده تاکید کرد.

معاون استاندار اردبیل افزود: ساخت و ساز مدارس ، تامین تجهیزات و زیرساخت های دیگر مورد نیاز برای حوزه آموزش و پرورش باید متناسب با نیازمندی و تعداد دانش آموزان باشد.

ندایی ادامه داد : باید ساخت مدارس و سایر ساختمان های مازاد در استان جلوگیری شده تا از هدر رفت منابع و امکانات در آینده جلوگیری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه با قدردانی از شرکت گاز استان به جهت همکاری در حل مشکل گاز مصرفی مدارس گفت: با توجه به اینکه انشعاب گاز مصرفی برخی از مدارس بعلت بدهی قطع شده بود با همکاری شرکت گاز استان قرار شد قبل از آغاز سال تحصیلی، با مراجعه مدیران مدارس برای پرداخت قسمتی از بدهی گاز مصرفی، انشعاب این مدارس مجددا وصل شود.

احمد ناصری همچنین از مشارکت همگانی نهادها و دستگاه های دولتی و غیر دولتی استان در مراسم باشکوه آغاز سال تحصیلی در ابتدای مهرماه سال جاری یاد کرد و اظهار داشت: بدون شک همکاری، تعامل و مشارکت دستگاه های ذیربط و والدین، آموزش و پرورش را در تحقق اهداف ترسیم شده بر اساس سند تحول بنیادین یاری خواهد کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرروش استان نیز در این جلسه عنوان کرد: با مشارکت خیران پیش از آغاز سال تحصیلی جدید 32 مدرسه و 220 کلاس با اعتبار 42 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

یوسف قاسمی اظهار داشت: در این مدت توسط خیران اردبیلی 177 مورد مشارکت مالی به ارزش یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان انجام پذیرفته است.

او به توانمندسازی نیروهای انسانی و برگزاری 320 هزار نفرساعت دوره آموزشی در اردبیل اشاره کرد و افزود: 5 میلیارد تومان نیز برای خرید تجهیزات آموزشی، ورزشی، پرورشی و فرهنگی در استان هزینه شده است.

به گفته معاون آموزش متوسطه آموزش و پرروش استان استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس نیز در 185 مدرسه و 462 کلاس درسی انجام یافته است.

قاسمی تأکید کرد: آسفالت 41 باب مدرسه و ایزوگام 16 هزار و 200 متر مربع از مدارس نیز پیش از آغاز سال تحصیلی جدید انجام پذیرفته است.

او از اجرای نظام آراستگی در تمامی واحدهای اداری و مدارس استان خبر داد و افزود: با وجود اینکه در برخی از استان‌های کشور نگرانی‌هایی در خصوص عدم برخورداری از معلم در کلاس‌های درسی وجود دارد اما با تدابیر اندیشیده شده این مشکل در استان فعلا احساس نمی‌شود.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان نیر نیز با ارائه گزارشی از فعالیت ها و مصوبات شورای آموزش و پرورش شهرستان گفت: شهرستان نیر با 112 آموزشگاه ،3هزارو 103 دانش آموز و 248 کلاس درس در چرخه تعلیم و تربیت استان فعالیت می کند.

رضا انتظاری با بیان اینکه میانگین تراکم کلاس درسی در این شهرستان 16.10 درصد می باشد، اظهار داشت: شهرستان نیر در تعداد قبولین کنکور سراسری رتبه سوم استان را به خود اختصاص داده است.

او ادامه داد: شورای آموزش و پرروش شهرستان نیر در سال 96، ده جلسه و در سال 97، نه جلسه با حضور 75 درصدی اعضا برگزار کرده است.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنانش برگزاری مسابقات استانی قرآن، نماز و عترت، تامین اعتبار برای نصب انشعاب گاز شهری و آب شرب اردوگاه تربیتی فرزندان امام خمینی ره، اجرای عملیات احداث مدارس 3 کلاسه دیم سقرلو و 3 کلاسه کور عباسلو از جمله مصوبات این شورا در سال 97 عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار