بر اساس سند تحول بنیادی آموزش و پرورش : دوره ی پیش دبستانی طلایی ترین دوره در فرایند تعلیم و تربیت

بیرجند (پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، دوره ی پیش دبستانی طلایی ترین دوره در فرایند تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی است.

کد مطلب: ۹۶۰۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
بر اساس سند تحول بنیادی آموزش و پرورش : دوره ی پیش دبستانی طلایی ترین دوره در فرایند تعلیم و تربیت

محمد علی واقعی،مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی صبح امروز در آیین رونمایی از تولید محتوای کتب پیش دبستانی در استان، اظهار کرد: برای نخستین‌بار کتب ویژه نوآموزان پیش دبستانی در استان تالیف و تدوین شد، و تالیف این کتب بیش از دوسال بطول انجامیده است.

اوبا اشاره به حضور 12 هزار نو آموز در مراکز پیش دبستانی استان تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری این کتاب ها در تمامی مراکز پیش‌دبستانی اعم از دولتی و غیر دولتی، سازمان بهزیستی و تبلیغات اسلامی توزیع شده که با محتوای آموزشی با رویکرد بومی تالیف و در اختیار تمامی دانش آموزان قرار گرفته است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان اینکه تالیف کتب پیش دبستانی با هدف یکپارچه سازی محتوای آموزشی این حوزه صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت براین اجماع نظر معتقدند که توسعه پایدار از آموزش کودکان آغاز می شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، برخورداری همه دانش آموزان استان از عدالت آموزشی را مهم ترین رویکرد آموزش و پرورش در استان دانست و اضافه کرد: نو آموزان پیش دبستانی مانند لوح سفیدی هستند که به راحتی می توان هر نقشی بر آن حک کرد؛ از این رو است که گفته می شود سعادت و شقاوت آنان به دست مربی رقم می خورد.

واقعی، با بیان این که تمام فرمایشات و منویات مقام عظمای ولایت در قالب سند بالادستی تحول بنیادین در دستور کار آموزش و پرورش خراسان جنوبی، قرار دارد، یاد آور شد: پیش دبستانی دوره‌ای رسمی اما غیر اجباری است، چراکه دولت و در نظام کلان کشور امکان اجباری بودن وجود ندارد؛ اما دوره‌ای رسمی و امر حاکمیتی بوده و شامل همه کودکان می‌شود، همچنین امکان اینکه در کلاس‌ها سلیقه‌ای عمل شود وجود ندارد.

او، بر ضرورت حضور بچه‌ها در دوره پیش دبستانی تأکید کرد و افزود: سلول‌های مغز انسان از بدو تولد کامل است و تنها از دوران کودکی و پیش‌دبستانی برای رشد سلول‌ها و ارتباط بین سلولی استفاده می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، ابراز داشت: در دوره پیش دبستانی توانایی عملی و علمی کودکان تقویت شده و این دوره می‌تواند ضامنی برای موفق بودن دانش آموزان در تمامی پایه‌های تحصیلی از دبستان تا متوسطه و حتی دانشگاه باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار