۶ محصول با استاندارد جعلی در بازار شهرکرد شناسایی شد

شهرکرد(پانا) - مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: در نیمه نخست امسال ۶ قلم کالای با جعل علامت استاندارد که دربازار استان عرضه می‌شد، شناسایی و جمع آوری شد

کد مطلب: ۹۶۰۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد
۶ محصول با استاندارد جعلی در بازار شهرکرد شناسایی شد

عبدالله نظری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اقلام غیر استاندارد که با جعل علامت استاندارد در بازار استان عرضه می‌شد را شامل محصول سویا، لواشک، دستمال کاغذی، سرکه ، کاشی و سیم کابل برق با برند و هویت مشخص ذکر کرد و افزود: با شناسایی و ضبط این کالاهای غیرمجاز، نامه تذکر نیز برای کارخانه‌های تولید محصولات یاد شده در استان‌های مختلف کشور ارسال شد.

وی از استانداردسازی بیش از ۸۵ درصد از ۵۰۰ فراورده تولیدی مشمول استاندارد در این استان خبر داد و تصریح کرد: ۱۵درصد مابقی اقلام فاقد استاندارد که بیشتر در مصالح ساختمانی شن و ماسه است، در شرف دریافت علامت استاندارد هستند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی چهارمحال و بختیاری افزود: براساس مصوبات یکصد و هفتمین اجلاس شورای عالی استاندارد، مدت اعتبار پروانه کاربرد علامت استاندارد شامل استاندارد اجباری و تشویقی ۳سال تعیین شده است.
نظری، از تشدید بازرسی و شناسایی مرکز بازی کودکان در تفرجگاه‌ها، بوستانها و پاکهای این استان در سالجاری خبر داد و تاکید کرد: با تشدید نظارت و بازرسی‌های مستمر در طول سال، همه تجهیزات اسباب‌بازی در تفرجگاههای استان دارای استاندارد شدند.

وی از برون سپاری بخشی از آزمایشگاه‌های تخصصی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان به بخش خصوصی در سال جاری خبر داد و گفت: آزمایشگاه صنایع فضایی، خودرو و نیروی محرکه و آزمایشگاه مصالح ساختمانی از طریق بخش خصوصی انجام میشود.

نظری ، از ورود این اداره نظارتی به بخش کشاورزی در سازمان جهاد کشاورزی از مزرعه تا سفره و کنترل حدمجاز استفاده از سموم دفع آفت برای نخستین خبر داد و افزود: امسال دو پروانه استاندارد تولید قارچ دکمه ای در استان صادر شده است.
وی همچنین از صدور گواهی استاندارد برای ۳۹ جایگاه سوخت گاز طبیعی( CNG)استان در سال جاری خبر داد و تاکید کرد : تمامی جایگاه های توزیع سوخت خودرو در سطح استان از ایمنی لازم و نسبی برخوردارند.
مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به احتمال توزیع و فروش کالاهای فاقد علامت استاندارد و نیز فاقد آدرس محل تولید در مراکز عرضه و توزیع کالای استان، از مردم خواست؛ در صورت مشاهده کالاهای فاقد علامت استاندارد، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۷ گزارش دهند.
چهارمحال و بختیاری بیش از یک هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار