۱۵۸ استخر و سالن ورزشی دانش آموزی در کشور افتتاح می شود

تهران( پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: به‌ مناسبت هفته تربیت بدنی امسال ۱۴۲ سالن ورزشی مدرسه‌ای و۱۶ استخر دانش‌آموزی در کشور به ‌بهره‌برداری می‌رسد.

کد مطلب: ۹۶۰۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد
۱۵۸ استخر و سالن ورزشی دانش آموزی در کشور افتتاح می شود

به گزارش ایرنا، مهرزاد حمیدی روز چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: همچنین امسال با تغییر برخی کاربری‌ها ۲۰۰ سالن در سازه مدرسه‌های دخترانه برای دانش‌آموزان کلاس‌های اول، دوم و سوم ابتدایی پیش‌بینی شده که این شمار تا پایان سال به ۳۸۰ مورد افزایش می‌یابد.

او بیان کرد: همچنین ۳۰۰ زمین چمن مصنوعی در مدرسه‌های نوساز توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اجرا شده است.

حمیدی ادامه داد: برای به روز کردن آموزش معلمان نیز امسال ۱۰۰ هزار معلم پایه در رشته تربیت‌بدنی و سلامت زیر پوشش دوره‌های توانمندی قرار می‌گیرند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: امسال در راستای تامین تجهیزات ورزشی مورد نیاز مدرسه‌ها ۳۵ میلیارد تومان برای استان‌ها پیش‌بینی و وسایل مورد نیاز در داخل استان‌ها خریداری و در قالب کاروان‌های ورزشی به سمت مدرسه‌ها گسیل شد.

او همچنین تاکیدکرد: این تجهیزات اضافه برآن چیزی است که مدرسه‌ها و مناطق برای تکمیل وسایل مورد نیاز دانش‌آموزان در بخش تربیت بدنی خریداری می‌کنند.

حمیدی گفت: براساس سالن‌های ورزشی و زمین‌های روباز استاندارد موجود در مدرسه‌ها میانگین فضای ورزشی به ازای هر دانش‌آموزدر کشور۲۸ صدم مترمربع است.

این مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به کمبود مربی ورزش و بهداشت تلاش شده در پذیرش جدید دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان سهمیه خوبی در این بخش دیده شود و براساس ماده ۲۸، ۸۰۰ مربی بهداشت و ورزش پیش‌بینی شده که بخشی از نیازها را پوشش می‌دهد.

حمیدی گفت: این جذب نیرو براساس نیاز استان‌ها تعریف شده و افرادی که قبول شوند بعد از گذران یک دوره آموزشی به‌ عنوان همکار جذب می‌شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در گام اول انقلاب در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری انجام شد و در گام دوم براساس تاکید رهبر معظم انقلاب باید برای تمدن‌سازی جهش کرد و لازمه این کار ایجاد یک سیستم ملی است.

او بیان کرد: در این مسیرآموزش و پرورش به‌عنوان پیشران توسعه و معلم به‌عنوان عنصر اصلی آن باید بخوبی حمایت شوند.

حمیدی ادامه داد: دیوار هیچ سازمانی از دیوار آموزش و پرورش بالاتر نیست اگر سازمان‌ها آموزش و پرورش را دیدند و حمایت کردند، آن موقع به توسعه و پیشرفت می‌رسیم.

او تاکید کرد: الزام حمایت همه سازمان‌ها از آموزش و پرورش باید توسط نمایندگان مجلس و دولت پیگیری شود.

حمیدی بیان کرد: مسئولیت در جمهوری اسلامی ایران امانت است و از شخصی به شخص دیگر می‌رسد اکنون هم همین‌گونه است، مسئولیت آموزش و پرورش از شخصی به شخص دیگری منتقل شده است.

مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: باید اجازه دهیم فکرها و نظرهای مختلف در آموزش و پرورش اظهار شود و سعی نکنیم کسانی که منتقد ما هستند را از خود برانیم.

علیمراد کرمی افزود: قول می‌دهم اگر روزی نتوانستم برای آموزش و پرورش کاری کنم و کاری که مورد نظر است را انجام دهم این پست را ببوسم و کنار بگذارم.

در این آئین علیمراد کرمی به‌عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش معرفی و از خدمات ناصر کرمی تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار