لاوروف: اقدامات آمریکا در سوریه ضدونقیض است

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه روسیه اقدامات آمریکا درسوریه را خطرناک و ضدونقیض خواند و اظهار داشت: بارها خطر اقدامات واشنگتن علیه سوریه را به شرکای آمریکایی گوشزد کرده‌ایم اما هیچ تغییری دراقدامات آنها دیده نمی‌شود.

کد مطلب: ۹۶۰۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
لاوروف: اقدامات آمریکا در سوریه ضدونقیض است

سرگئی لاوروف روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مختار تیلئوبردی وزیر امور خارجه قزاقستان با بیان این مطلب افزود: آمریکا در سوریه (در مناطق تحت کنترل خود) تشکیلات شبیه به حکومت ایجاد کرده و با اقدامات خود میان کردها و طایفه‌های عرب ساکن این مناطق تفرقه ایجاد می‌کند.

لاوروف با بیان اینکه آمریکا بازی خطرناکی را در پیش گرفته است، افزود: رفتاری سبکسرانه با چنین موضوع حساسی ممکن است بار دیگر آتش مناقشه را در کل منطقه را برافروزد؛ باید به هر قیمتی از بروز چنین وضعیتی پیشگیری کرد.
وی ادامه داد: ما نظر خود را به آمریکایی‌ها منتقل کرده‌ایم و امیدواریم آنها به خواسته ما توجه کنند هر چند که در عمل هنوز هیچ تغییر قابل توجهی در سیاست آنها در سوریه مشاهده نکرده‌ایم.

آمریکا در سال‌های اخیر با توجه به گسترش بحران در سوریه و تضعیف حکومت مرکزی در دمشق، شماری از نیروهای نظامی خود را به صورت غیرقانونی در شمال شرق سوریه (مناطق کردنشین) مستقر کرد تا به حمایت از شبه نظامیان کرد در این منطقه پردازند.

گفته می‌شود نظامیان آمریکایی در این مناطق به صورت مخفیانه با برخی گروه‌های افراط گرا هم ارتباط گرفته و آنها را مبارزان راه آزادی سوریه می‌خوانند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که چند ماه پیش اعلام کرده بود نیروهای نظامی آمریکا بزودی سوریه را ترک خواهند کرد، دو روز پیش پس از تماس تلفنی با همتای ترک خود دستور خروج نظامیان آمریکا را از سوریه صادر کرد.
وزیر امور خارجه روسیه در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد که بازگو کردن موارد نقص اقدامات آمریکا در سوریه برای وی دشوار است اما این اقدامات کاملا ضدو نقیض است و ناتوانی شرکای آمریکایی در مذاکره را نشان می‌دهد.
لاوروف گفت: طرف روسی بارها از آمریکا خواسته است تا به اشغال غیرقانونی خاک سوریه در منطقه التنف (آمریکا در این منطقه پایگاه نظامی ایجاد کرده است) پایان دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار