فردا؛ افتتاح 1756 کلاس درس لرستان با حضور وزیر آموزش‌وپرورش

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش فردا به همراه رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور برای بهره‌برداری از فضاهای آموزشی تعمیراتی و احداثی سیل‌زده به استان لرستان سفر می‌کند.

کد مطلب: ۹۶۰۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد
فردا؛ افتتاح 1756 کلاس درس لرستان با حضور وزیر آموزش‌وپرورش

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، محسن حاجی میرزائی به همراه مهراله رخشانی‌مهر، معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برای بهره‌برداری از فضاهای آموزشی تعمیراتی و احداثی استان لرستان به این استان سفر می‌کنند.

31 پروژه جدید احداث‌ شده شامل 122 کلاس درس و 310 پروژه آسیب‌دیده از سیل فروردین‌، شامل 1756 کلاس درس که نیازمند تعمیرات اساسی بود، با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح می‌شود.

در جریان سیل فروردین امسال 423 فضای آموزشی این استان آسیب دید که از این تعداد 113 مدرسه در قالب 413 کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی و 310 مدرسه نیز با 1756 کلاس درس نیازمند تعمیرات اساسی بود. همچنین به تجهیزات 179 مدرسه نیز آسیب جدی وارد شد.

به گفته محمدرضا حیدری مدیرکل نوسازی مدارس استان لرستان، اعتبار لازم برای تعمیر و بازسازی و تجهیز فضاهای آسیب‌دیده، 3320 میلیارد ریال برآورد شد که از این میزان 1000 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و 975 میلیارد ریال نیز از کمک‌های خیرین مدرسه‌ساز تأمین شد.

عملیات ساخت سایر پروژه‌های احداثی ناشی از آسیب سیل نیز آغاز شده است که پیش‌بینی می‌شود تا مهر سال آینده به بهره‌برداری برسند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار