راه اندازی دهمین صندوق توسعه منابع طبیعی کشور در اردبیل

اردبیل (پانا) - دهمین صندوق توسعه منابع طبیعی کشور با حضور مسئولان استانی و کشوری در استان اردبیل راه اندازی شد.

کد مطلب: ۹۶۰۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی دهمین صندوق توسعه منابع طبیعی کشور در اردبیل

ارژنگ عزیزی، معاون امور اقتصادی استانداری اردبیل در جلسه انتخابات مجمع عمومی موسس صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان اردبیل نقش این صندوق‌ها را در حفظ و احیا و توسعه منابع طبیعی مهم خواند و گفت: واگذاری تصدی در بخش منابع طبیعی به مردم و بهره برداری پایدار از عرصه‌های منابع طبیعی از مهمترین دستاورد‌های تشکیل صندوق‌های حمایت از توسعه منابع طبیعی است.

او لازمه توسعه پایدار را حفاظت و صیانت از منابع طبیعی عنوان کرد و افزود: اگر می‌خواهیم جامعه پایدار داشته باشیم باید به احیاء و توسعه منابع طبیعی بیش از پیش توجه داشته باشیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز در این مراسم گفت: در کشور ۹ صندوق توسعه منابع طبیعی راه اندازی شده که استان اردبیل دهمین استان می‌باشد.

شهامت هدایت هدف از تشکیل صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی را حفظ و احیاء و توسعه و بهره برداری از منابع طبیعی بیان کرد و اظهار داشت: بعد از ملی شدن جنگل‌ها و مراتع منابع طبیعی از ید بهره برداران خارج و طبق قانون حفاظت مدیریت و نظارت آن به دولت سپرده شد.

او بیان کرد: از سوی دیگر تجربه چند دهه گذشته نشان می‌دهد تخریب جنگل‌ها و مراتع کشور روند فزاینده هم از لحاظ کیفی و هم کمی داشته است بنابراین انجام مطلوب حفظ، احیاء، توسعه و بهره برداری از منابع طبیعی بدون همکاری بهره برداران امکان پذیر نیست؛ به همین جهت صندوق منابع طبیعی به منظور بهبود کیفیت معیشت بهره برداران و مشارکت آنان با تقویت سرمایه و سرمایه گذاری در بخش‌های متنوع منابع طبیعی و حمایت مالی و اقتصادی از تولیدات آن‌ها تشکیل شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: صندوق توسعه منابع طبیعی استان با تعداد ۹ سهامدار که ۹ شرکت تعاونی منابع طبیعی در شهرستان‌های استان متشکل از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از بهره برداران تاسیس شد.

عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی کشور نیز در این مراسم با اشاره به استعداد‌های استان اردبیل در بخش منابع طبیعی راه اندازی صندوق توسعه منابع طبیعی در این استان را گامی مثبت ارزیابی کرد.

اشرفی تصریح کرد: تجارب جهانی نشان می‌دهد یکی از کارساز‌ترین راهکار‌ها برای حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی، بهره گیری از مشارکت جوامع محلی و مشارکت‌های مردمی است.

او افزود: ماهیت صندوق غیر دولتی است وسازماندهی دامداران مراتع برای حفظ حقوق آن‌ها وحفظ منابع ملی امری لازم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار