آرامگاه حافظ در روز جمعه 19 مهرماه 98، به مدت سه ساعت تعطیل است

شیراز (پانا) - مدیر کل میراث فرهنگی فارس از آماده سازی مجموعه تاریخی- فرهنگی حافظیه برای برگزاری مراسم بزرگداشت این شاعر پرآوازه خبرداد.

کد مطلب: ۹۶۰۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
آرامگاه حافظ در روز جمعه 19 مهرماه 98، به مدت سه ساعت تعطیل است

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس؛ مصیب امیری با اشاره به مطلب فوق بیان کرد: مجموعه فرهنگی- تاریخی آرامگاه حافظ به دلیل جایگاه ویژه در ابعاد ملی و بین المللی و حضور مستمر و گسترده گردشگران داخلی و خارجی، همیشه مورد توجه و مهیا بوده است و با توجه به در پیش بودن این مراسم، اقداماتی جهت خدمات رسانی بهتر نیز صورت پذیرفته است.

او افزود: تعویض تابلو برق و رفع اتصال برق، رنگ آمیزی مجدد حوض ها و پایه های سیستم صوتی، نقاشی نیمکت های و بخش های مورد نیاز، نصب پژکتور درنقاط تاریک تر، نورپردازی، نوسازی سطل های زباله، طراحی فضای سبز و پاکسازی کامل محوطه پیرامونی این مجموعه بخشی از اقداماتی صورت گرفته برای برگزاری هر چه بهتر مراسم بزرگداشت حافظ است.

بنابراین گزارش؛ با توجه به آماده سازی فضای مجموعه برای برگزاری مراسم ، آرامگاه حافظ در روز جمعه 19 مهرماه 98، از ساعت 16 الی 19برای بازدید عموم تعطیل می باشد و از ساعت 19 مجموعه آماده میزبانی از مراسم است.

خواجه شمس‌الدین محمد، ملقب به خواجه حافظ شیرازی و مشهور به لسان الغیب در سال 726 هجری قمری در شیراز تولد یافت. این شاعر نامی در دوران جوانی بر بسیاری از علوم مذهبی و ادبی روزگار خود تسلط یافت و به یکی از مشاهیر علم و ادب دیار خود تبدل شد. وی در این دوره علاوه بر اندوخته عمیق علمی و ادبی خود قرآن را نیز کامل از حفظ داشت و از این روی تخلص حافظ بر خود نهاد. این غزلسرای نامی در سال 791 هجری قمری در شیراز چشم از جهان فرو بست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار