گروه‌های آموزشی ارتقاء‌دهنده کیفیت فعالیت‌های آموزشی در مدارس هستند

شیراز (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس نقش گروه های آموزشی را در ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی مدارس اساسی برشمرد و افزود: گروه های آموزشی، در واقع آموزشی‌ترین بخش عرصه تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۹۶۰۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
گروه‌های آموزشی ارتقاء‌دهنده کیفیت فعالیت‌های آموزشی در مدارس هستند

فرهاد اسماعیلی در گردهمایی سرگروه‌های فیزیک ادارات آموزش و پرورش سراسر فارس، گفت: امروزه در دنیای پر رقابت وپر چالش کنونی مدارس به منظور وصول به اهداف آموزشی از فرصتها و منابع مختلف کمک می گیرند که یکی از این فرصت ها وجود گروه‌های آموزشی است.

اسماعیلی با اشاره به کسب مقام اول کشوری توسط گروه فیزیک استان در سال گذشته ، گفت : جایگاه و موقعیت گروه فیزیک فارس در کشور به نحوی است که می توان گفت این گروه برای سایر استان ها محل رجوع است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با تاکید بر لزوم ایجاد شور و نشاط در بین دانش آموزان، گفت : ایجاد ذوق یادگیری در دانش آموزان بسیار مهم است و باید روش‌های تدریس را با بهره گیری از هوش های چندگانه به کار برد تا روحیه حقیقت‌جو و فطری دانش‌آموزان برانگیخته شود .

وی با تاکید بر لزوم توسعه متوازن رشته های تحصیلی ، گفت : اجرای کامل این طرح نیازمند برنامه ریزی مطلوب و مقاومت در برابر عوامل بازدارنده آن است که حاصل آن می توان تسهیل امور باشد.

سرگروه فیزیک و نائب رئیس انجمن معلمان فیزیک استان فارس نیز ،گفت : از مهمترین اهداف برگزاری این جلسه، هماهنگی بین گروه استان و گروه های فیزیک مناطق و نواحی ، تشریح برنامه عملیاتی گروه آموزش فیزیک استان ، برنامه ریزی برای ارتقاء کمی و کیفی علمی آموزشی دبیران و دانش آموزان استان در سال تحصیلی جاری و تقویت مهارت های لازم برای دبیران در قالب کارگاه های آموزشی است.

زهرا علی اکبری گفت : تقدیر از نفرات برتر برگزیده های مسابقات استانی و کشوری در سال گذشته ، تقدیر از گروه های برتر ، برگزاری دوره ضمن خدمت روش های سنجش و ارزشیابی در آموزش و توزیع کتاب کاربرد سنجش و ارزشیابی در آموزش بین شرکت کنندگان ، برگزاری دومین کارگاه روش های مقاله نویسی و کنکاشی بر اصول بنیادین پژوهش علمی از برنامه های گردهمایی سرگروه های استان است.

وی با اشاره به برنامه های سال گذشته سرگروه های فیزیک استان گفت : برگزاری 30 همایش استانی ، میزبانی کنفرانس کشوری آموزش فیزیک ، برگزاری بیش از 100 دوره ضمن خدمت برای دبیران کل استان ، برگزاری مسابقات و کارگاه ها به طور متناوب در طول سال تحصیلی از جمله برنامه های سال گذشته سرگروه های فیزیک استان بوده است.

سرگروه فیزیک استان گفت : برگزاری 3 همایش استانی ، برگزاری 10 کارگاه آموزشی و 2 دوره کلاس های ضمن خدمت و مسابقات طرح درس نویسی ، ایده و تجربه آموزشی روش های تدریس ، ارائه دست ساخته های دانش آموزان در همایش دانش آموزی فیزیک ،از جمله برنامه های پیش بینی شده برای سال تحصیلی جاری است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار