افتتاح و آغاز ساخت هم‌زمان چند پروژه آموزشی خیرساز در فسا

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس از ساخت بیش از 400 پروژه آموزشی فعال در فارس خبر داد و افزود: حدود 120 پروژه آن خیرساز است و امید است با بهره‌برداری از این پروژه‌ها بتوانیم کمبود فضای آموزشی استان را کاهش دهیم.

کد مطلب: ۹۶۰۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح و آغاز ساخت هم‌زمان چند پروژه آموزشی خیرساز در فسا

علی عسکر نجفی در آیین افتتاح آموزشگاه 12 کلاسه خیرساز پدر و کلنگ زنی سه آموزشگاه خیر ساز در شهرستان فسا ،با اشاره به نام‌گذاری مدرسه خیر ساز در این شهرستان به نام پدر، گفت: هم‌اکنون آسیب‌های اجتماعی بنیاد خانواده را تضعیف نموده و نام‌گذاری این مدارس به نام پدر، می‌تواند در تقویت جایگاه ویژه پدر و مادر در خانواده و ذهن دانش‌آموزان بسیار مؤثر باشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس، با اشاره به وجود نزدیک به 1600 مدرسه فرسوده در فارس، گفت: هم‌اکنون ساخت بیش از 400 پروژه آموزشی فعال در فارس وجود دارد که حدود 120 پروژه آن خیر ساز است و امید است با بهره‌برداری از این پروژه‌ها بتوانیم کمبود فضای آموزشی استان را کاهش دهیم.

وی ضمن تقدیر از همه عواملی که در ساخت و تجهیز پروژه‌های آموزشی در فارس مشارکت نموده‌اند، به برخی از فعالیت‌های اداره کل نوسازی مدارس در استان اشاره کرد و گفت: در آینده نزدیک و به همت اداره کل نوسازی مدارس استان، با حضور وزیر آموزش‌وپرورش پروژه حیات طیبه در اداره آموزش‌وپرورش ناحیه 4 شیراز افتتاح خواهد شد که می‌تواند بیش از 2 هزار دانش‌آموز از مناطق محروم شهر شیراز را تحت پوشش خود قرار دهد.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان فسا نیز گفت: آموزشگاه خیر ساز پدر دارای 12 کلاس درس می‌باشد که در دوطبقه و با زیربنای 2 هزار و پانصد مترمربع ، بااعتباری بالغ‌بر سه و نیم میلیارد تومان از محل کمک‌های خیرین و اداره کل نوسازی مدارس فارس ساخته‌شده است.

مسلم امینی نژاد ، گفت: آموزشگاه دانش آموزان استثنایی فسا نیز بااعتباری بالغ‌بر 4 میلیارد تومان ، از محل اعتبارات دولتی و نوسازی مدارس استان، با 24 کلاس درس کلنگ زنی شد.

وی با اشاره به کلنگ زنی دو پروژه آموزشی خیر ساز دیگر در این شهرستان، گفت: آموزشگاه خیر ساز حاج ابراهیم دولت‌خواه، با کمک یک و نیم میلیارد تومانی خیر شروع به کارکرده و مابقی اعتبار موردنیاز آن نیز از محل اعتبارات دولتی و اداره کل نوسازی مدارس استان تأمین خواهد شد.

امینی نژاد گفت: آموزشگاه خیر ساز مرحوم بهرام و محمود بانیانی نیز با کمک یک و نیم میلیارد تومانی خیر نیک‌اندیش خانم نامدار، مادر برادران مرحوم بانیانی شروع به کارکرده و بقیه اعتبارات موردنیاز آن نیز از طریق اداره کل نوسازی مدارس فارس تأمین خواهد شد.

در سفر مدیر کل آموزش و پرورش فارس به شهرستان کازرون، حیدری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی،موصلی مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان، شعبانی رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل و بهشتی پور رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی وی را همراهی کردند.

در آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه های آموزشی شهرستان فسا، جمعی از خیرین و مسئولین شهرستان و همچنین اولیای دانش آموزان حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار