حال و هوای اربعین در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - دارالارشاد اردبیل این روزها حال و هوایی دیگر دارد، کاروان‌هایی که به عشق زیارت کوی دوست در حال آماده شدن هستند تا در خیل عظیم عاشقان و دلدادگان آن حضرت که از هر سوی این کره خاکی رهسپار کوی دوست هستند قرار گیرند.

کد مطلب: ۹۶۰۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد
حال و هوای اربعین در استان اردبیل

این روزها دارالارشاد اردبیل حال و هوایی دیگر دارد، کاروان‌هایی که به عشق زیارت کوی دوست در حال آماده شدن هستند.

هرکس به‌نحوی در این روزها پا در رکاب قافله عشق می‌نهد، مردمانی از جنس عشق به هر طریقی عازم پیاده‌روی اربعین اباعبدالله الحسین(ع) هستند تا در خیل عظیم عاشقان و دلدادگان آن حضرت که از هر سوی این کره خاکی رهسپار کوی دوست هستند قرار گیرند.

در این میانه هستند عاشقان دیگری که به پای جان به میزبانی از عشاق روان شده از هر جای به سوی کعبه عشق، برخاسته و سفره عشق در مسیر گسترانده‌اند.

این روزها بزرگ و کوچک، مرد و زن و پیر و جوان قدم در جای پای اولین زائران کربلای حسین می‌گذارند تا ارادت خود را به امام حسین(ع) و شهدای کربلا برسانند.

دود و بوی اسپند کاروان‌هایی که هر روز از نقطه‌ای از این استان به مشام می‌رسد حال و هوایی دیگر به دیار حسینیان بخشیده است.

۶۰خادم الحسین که چند روز پیش از استان اردبیل عازم شهر سامرا شدند تا خادم زائران اباعبدالله الحسین(ع) باشند.

مسؤول بخش اداری و روابط عمومی موکب‌های استان اردبیل اظهار کرد: موکب امام رضا(ع) استان اردبیل در پنجمین سال متوالی خدمت‌رسانی به زائران در محل امامزاده سید محمد بن هادی(ع)، واقع در شهر بَلَد سامرا، همه روزه آماده خدمت به زائران خواهد بود.

هوشنگ عالی افزود: از روزهای ابتدائی ماه محرم، مقدمات و تمهیدات لازم فراهم شده و ۶۰ نفر از متقاضیان در قالب آشپز، نانوا و نیروهای پذیرایی در خدمت زوار اربعین خواهند بود.

او بیان کرد: روزانه حدود ۱۵ هزار پرس غذا شامل صبحانه، ناهار، عصرانه و شام توسط خادمین پخته و توزیع می‌شود.

اما اردبیلی‌ها علاوه بر حضور در پیاده‌روی اربعین میزبان زائرانی از کشور آذربایجان و حوزه قفقاز هستند و برای پذیرایی از آنان موکب بزرگ پایانه مرزی بیله سوار را همه ساله برپا می‌کنند تا زائران خارجی علاوه بر استراحت و پذیرایی از برنامه‌های مختلف فرهنگی نیز استفاده کنند.

زائرانی که با عشق به زیارت اباعبدالله الحسین(ع) وارد پایانه مرزی بیله‌سوار می‌شوند و مورد استقبال خادمین موکب‌های مستقر در این منطقه قرار می‌گیرند.

یک زائر آذربایجانی که برای شرکت در پیاده روی اربعین وارد مرز بیله سوار شده بود با چشمانی اشک‌بار از خداوند برای تمام مسلمانان و شیعیان زیارت امام حسین(ع) را طلب می‌کرد.

او گفت: امام حسین(ع) برای احیاء دین اسلام تمام دارایی خود را فدا کرد و ما نیز باید در راه این امام بزرگوار از دارایی خود گذشته و در راه ترویج دین اسلام تلاش کنیم.

این زائر آذربایجانی، امام حسین(ع) را الگویی بزرگ برای تمامی مسلمانان و آزادگان جهان دانست و از خداوند متعال برافراشته بودن پرچم اسلام را خواستار شد.

دیگر زائر آذربایجانی در پایانه مرزی بیله سوار می‌گوید؛ اربعین ترازوی عشقی است که عاشقان امام حسین(ع) می‌توانند میزان عشق خود را با آن بسنجند.

او افزود: رنج‌هایی که زائران در پیاده روی متحمل می‌شوند اجر و پاداشی بسیار دارد و شاید همین رنج‌ها نشانه‌ای از نظر ویژه امام حسین(ع) به زائران آن امام بزرگوار است.

همه روزه بیش از ۳هزار زائر از کشور آذربایجان از مرز بیله‌سوار برای حضور در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی وارد کشور ایران اسلامی شده و پس از استراحت و پذیرایی به سمت مرزهای عراق حرکت می‌کنند.

مدیر اجرایی موکب مرزی حضرت سیدالشهدا(ع) شهرستان بیله سوار نیزاظهار کرد: در راستای استقبال و پذیرش زائران و عاشقان حضرت اباعبدالله (ع) از کشور جمهوری آذربایجان برای چهارمین سال متوالی موکب مرزی حضرت سید‌الشهدا(ع) در پایانه مرزی بیله سوار فعالیت خود را شروع کرده است.

نادر پورعطا بیان کرد: پذیرایی از زائران، ذبح قربانی در هنگام ورود کاروان‌های اربعین، پاسخ‌گویی به سوالات شرعی، مداحی، قرائت زیارت عاشورا، اقامه نماز جماعت و اسکان زائران از جمله برنامه‌های این موکب است.

او ابراز داشت: این موکب با حمایت‌های نقدی و غیرنقدی مردم حسینی شهرستان بیله سوار برپا شده و ریالی از اعتبارات دولتی برای برپایی این موکب هزینه نشده است.

میلیون‌ها زائر عاشق اباعبدالله الحسین(ع) از کشورهای مختلف جهان در مسیر عشق پا نهاده‌اند تا دلدادگی خود را به سیدالشهدا(ع) نشان دهند و پیام «حب الحسین یجمعنا» را به جهانیان اعلام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار