مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد؛

تربیت شهروند خوب کلید واژه اصلی فعالیت های تشکل های دانش‌آموزی است

یزد (پانا) – "عباسعلی دانافر" کلید واژه اصلی فعالیت های تشکلی دانش‌آموزان را تربیت شهروند خوب دانست و گفت: هدف ما اجتماعی کردن بچه ها و ساختن شهروندان خوب برای آینده است.

کد مطلب: ۹۶۰۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
تربیت شهروند خوب  کلید واژه اصلی فعالیت های تشکل های دانش‌آموزی  است

پیش از ظهر امروز نشست مدیر کل آموزش و پرورش استان با نمایندگان مجلس دانش‌آموزی و اعضای کمیسیون بررسی کتب درسی پارلمان دانش‌آموزی استان تشکیل شد.

"عباسعلی دانافر" در این نشست دانش‌آموزان عضو مجلس را مهم ترین واژه های استان خطاب کرد و گفت: مطالبه گری، شفاف سازی، حقوق گرایی، قانون گرایی و... مهم ترین وازه هایی است که می توان برای حکمرانی خوب برشمرد.

وی با بیان اینکه مهم ترین رسالت آموزش و پرورش تحقق سند تحول بنیادین است گفت: سازمان دانش‌آموزی بویژه مجلس دانش‌آموزی در بهترین مسیر تحقق این سند گام بر میدارد.

"دانافر" افزود: زیر بنایی ترین اصل سند، تربیت دانش‌آموزان در ساعات 6 گانه است که رشد سیاسی و اجتماعی یکی از ارکان این سند می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش کلید واژه اصلی فعالیت های تشکلی دانش‌آموزان را تربیت شهروند خوب دانست و گفت: هدف ما اجتماعی کردن بچه ها و ساختن شهروندان خوب برای آینده است.

وی تاکید کرد: شهروند خوب کسی است که در دولت و ملت پرورش می یابد و حقوق خود را می داند، مطالبه گری می کند و وظایف خود را انجام می دهد.

"دانافر" با اشاره به اینکه خانواده ها یکی از چالش های اجرای سند تحول بنیادین هستند گفت: خانواده ها نباید مدرک و رتبه را اولویت خود قرار دهند بلکه مهارت های زندگی، رشد اجتماعی و... از ملاک های تربیت دانش‌آموزان برای آینده است.

وی افزود: نگرش خانواده ها نسبت به آموزش و پرورش باید تغییر کند و باید به خروجی آموزش و پرورش تاکید شود.

این مسئول در پایان ظرفیت های سازمان دانش‌آموزی را ناب برشمرد که خروجی آن همچون عسل است که هیچ الودگی ندارد.

در این نشست "سارا فلاح" عضو هیئت رئیسه مجلس دانش‌آموزی کشور به ارائه گزارشی از عملکرد مجلس دانش‌آموزی پرداخت و "علی فرهمند" نایب رئیس کمیسیون مجلس کشور تشکیل کارگروه 7 نفره را از دستاوردهای پارلمان عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار