مراسم روز جهانی تخم مرغ در مدارس آذربایجان شرقی برگزار شد

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان: هر فرد سالم روزانه باید ۲ عدد تخم مرغ مصرف کند

تبریز (پانا) - مراسم روز جهانی تخم مرغ با حضور مسئولین آموزش و پرورش استان و سازمان جهاد کشاورزی استان در مدارس آذربایجان شرقی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۹۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
مراسم روز جهانی تخم مرغ در مدارس آذربایجان شرقی برگزار شد

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در مراسم جشنواره تخم مرغ در مدرسه شهید چمران ناحیه 3 تبریز بیان کرد: تخم مرغ یک غذای کامل است و بر اساس مطالعاتی که در این راستا داشته ام 21 فایده برای بدن دارد.

مجید بهرامی ادامه داد: با مصرف این ماده غذایی می توان به سلامت جسم، پوست و مو کمک کرد و همچنین بشاش بود.

وی گفت: علی رغم این که تخم مرغ ماده مغذی است و فواید بساری برای انسان دارد ولی مضراتی هم دارد.

بهرامی در ادامه با بیان این که ایران جز 10 کشور تولید کننده تخم مرغ در جهان است، گفت: هر فرد سالمی نیازمند این است که روزانه دو عدد تخم مرغ مصرف کند تا بتواند از مواد مغذی موجود در این ماده غذایی استفاده کامل را ببرد.

فلاحتی مدیر عامل اتحادیه مرغداران استان نیز در این مراسم گفت: سابقه تخم مرغ در ایران بالای ۶۰ سال است و این ماده غذایی همیشه مورد مصرف انسان بوده و معمولا ما در 80 درصد مواد غذایی، تخم مرغ مصرف می کنیم بدون اینکه متوجه باشیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 تبریز نیز در ادامه مراسم با گرامی داشت 17 مهر روز جهانی تخم مرغ گفت: اگر از اول سال تحصیلی معلمان به همراه اولیا برنامه ریزی درستی برای آموزش و پرورش بچه ها داشته باشند قطعا رد این امر موفق می شوند.

معراج پیری ادامه داد: معلمان باید سوال کردن را به دانش آموزان یاد ددهند برای این که پویایی و نشاط از طریق سوال کردن و تحقیق انجام می شود.

وی افزود: سعی کنیم ارتباط عاطفی صحیح با دانش آموزان داشته باشیم تا آن ها در برابر آسیب های اجتماعی بیمه کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار