اکران «رهایی» و «عمو سیبیلو» کانون در موزه سینما

تهران (پانا) - با نزدیک شدن به روزهای پایانی هفته ملی کودک دو فیلم کوتاه «رهایی» و «عمو سیبیلو» از آثار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به طور هم‌زمان روز چهارشنبه ۱۷ مهر روی پرده می‌رود.

کد مطلب: ۹۵۹۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد
اکران «رهایی» و «عمو سیبیلو» کانون در موزه سینما

به گزارش روابط عمومی کانون پرورشی، «رهایی» به کارگردانی ناصر تقوایی و «عمو سیبیلو» به کارگردانی بهرام بیضایی عنوان‌ دو فیلم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که روز چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ در موزه سینما اکران می‌شوند.

داستان «عمو سبیلو»، چگونگی پیدایش رابطه عاطفی میان پیرمردی که سال‌هاست در پیله تنهایی خود ملول مانده است، بچه‌هایی که بنا به طبیعت خود شاد هستند، را با روایتی هنرمدانه ترسیم می‌کند.

فیلم «رهایی» نیز قصه‌ی به دام افتادن یک ماهی قرمز در دام یکی از چند پسربچه‌ی صیادی‌ست که برای گذران روزهای خود در حوالی ساحل به شیوه‌ای ابتدایی دست به صید می‌زنند. نزاع برای تصاحب این ماهیِ یگانه، موجب درگیری بچه‌ها با هم و شکسته شدن سر یکی از آن‌ها و زندانی شدن صیادِ کوچک، «دادا»، در انبار منزل است. تا «دادا» حال و روز ماهی که فضای تَنگِ تُنگ را تاب نمی‌آورد می‌بیند و با کَلَکی خود را به دریا می‌رساند و ماهی را آزاد می‌کند.

هفت فیلم خاطره‌انگیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در «هفته ملی کودک»، در برنامه‌ای با عنوان «یک هفته با سینمای کانون» به نمایش در آمده‌اند.

علاقه‌مندان به سینمای کودک می‌توانند به مناسبت «هفته ملی کودک» از ۱۳ تا ۱۸ مهر سال ۱۳۹۸ همه روزه ساعت ۱۸ با حضور در موزه سینما واقع در خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان تجریش، باغ فردوس به تماشای این آثار بپردازند.

سینمادوستان همچنین می‌توانند بلیت تماشای این فیلم‌ها را از پایگاه اینترنتی به نشانی www.cinematicket.org تهیه کنند.

برنامه‌های هفته ملی کودک در سال ۱۳۹۸ روزهای ۱۳ تا ۱۹ مهر در تهران و سراسر کشور از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار